Lyckad träning

Dagens träning avslutades helt fantastiskt så Artie hoppade som en gud! Vilka fin språng han tog alltså! Men ska börja med att berätta om hela träningen och inte bara slutet.
 
Idag hade vi banhoppning eftersom ridskolan har teorivecka vilket innebar att vi kunde använda hela ridhuset (80*22 m, annars har vi bara halva). Var riktigt stor skillnad att få använda hela istället för att trängas på en liten yta och detta tyckte även Artie. Alltid när vi ha hela brukar han bli extra sprallig och det var inget undantag idag. Jag brukar tycka det är okej att han busar så länge han fortfarande lyssnar på mig men idag ville han gärna tänja lite extra på gränserna. Helt enkelt lyssnade han inte riktigt tillbaka så som han brukar, så under hela passet la jag in lite extra tempoväxlingar hela tiden så han fick börja bli lite mer uppmärksam. 
 
Det första vi gjorde var att rida fram på en sorts båge med två hinder, där vi la vikt på vägen, landa i rätt galopp och hålla yttertygeln sträckt. Artie kändes helt okej! Jag tyckte som sagt att han inte riktigt var under sig så i bågarna flyttade jag honom och på de andra ställena tempoväxlade jag. 
 
Vart efter fick vi hoppa olika linjer, vägar och kombinationer och Artie blev finare och finare hela tiden. Tillslut sattes allt ihop till en bana på 11 hinder, 13 språng. Artie hoppade såå fint, nu lyssnade han precis som vanligt och gjorde allt som han skulle. På något hinder red jag iväg honom men han gjorde vad jag sa, så när det blir fel är det oftast jag som gör fel.
 
Här är filmen från sista banan, fick ta om ett hinder där jag red i väg honom, men kolla hur fint han hoppar!! 
 
Både mamma och Maja filmade, så här är ett klipp 
 
 
 
bakbenen på min prins <3

Kommentarer
Postat av: Ellen

det är sjukt vad han hoppar, ni är superduktiga! :)

Svar: Åh tack så mycket! :D
tavlingsduon.blogg.se

2012-11-16 @ 07:17:02
URL: http://www.basjkirbrudarnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback