Ihopsläpp

Idag så blev det lite mer stall (och lite mindre plugg hehe) än jag tänkt. 8 imorse så ringde Annette och frågade om vi inte skulle släppa ihop Aqua och Kala idag. Kala har fått gå själv hittills därför att stoflocken redan är så många och dessutom vassa, så hon skulle antagligen bli mos. Eftersom vi visste att Aqua (som är fyra år precis som Kala) skulle komma tillbaka så valde vi att vänta så att Kala kunde gå ihop med henne istället. 
 
Själva ihopsläppet gick bra. Hästarna sprang runt lite, men inte så farligt. Kala gick först undan, men sen så provade hon att se lite sur ut och då flyttade Aqua på sig. 40 min senare (när jag mockat och fixat klart allt) så betade dom sida vid sida och såg så mysiga ut. Hästar ska ha hagkompisar! 
 
Det mycket vackra täcket har Kala fått ärva av "storebror" Qarlos ;) Hon har två nya egna, men dom är för tjocka att sätta på medan det fortfarande är plusgrader på dagarna
 
Eftersom vi var lite osäkra på hur det skulle gå så fick hästarna ha skydd på sig, för säkerhets skull bara. Tyvärr så hade mamma tagit ut mina fula ponnyskydd till sin häst i Starrhult = Kala fick ha sina fina dressyrdamasker ute.. Jag har nu tvättat av dom i spolspiltan, och hängt upp dom i torkrummet. Håll tummarna nu för att dom kan bli sig själva igen!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Härligt med en hagkompis! Det är viktigt.

Sv. Ja, hon är allt söt :)
Jaja, hon är ett ungsto som trotsar. Inget nytt, haha ;) Skönt att det går framåt iaf!
En tik blir det absolut. Men vi får fundera på det med valpar.. Tindra skulle vara perfekt att ta valpar på. Men det finns ju alltid risker och sen kostar det väldigt mycket... :/

2012-11-07 @ 22:16:49
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback