Bra pass i tältet

För en gång skull (!!) gick Artie riktigt bra i tältet. För mig är det ett helt under, för det senaste året har han varit rätt jobbig där. Inte direkt extremt, bara att han har gått så himla mycket bättre på alla andra ställen, så jag fattade inte varför det skulle vara så svårt att gå bra där. I tältet har han tittat till vid utgången och även vid andra kortsidan där det finns bommar, och som ni förstår blir det ju ett störigt moment när han tappar koncentrationen vid varje kortsida liksom.
 
Även i ridhuset kan han titta till i hörnen ibland där det står en del grejer som grepar och sånt, men inte alls på samma sätt som i tältet. Första perioden när jag hade Artie var det inga problem, sen gjorde han väl helt enkelt det till en grej eller något.
 
Hur som helst, både i söndags på framhoppningen och idag under hela passet gick han fint! Brydde sig inte om vart han var utan var sitt vanliga bästa jag och gick precis som han skulle. Jag red lite skänkelvikningar, mycket tempoväxlingar, väldigt mycket "basic-saker" och kolla av att allt satt där det skulle. Helt enkelt ett vanligt trimmar-pass och det gick så bra så. Red inte så länge, tycker det är onödigt att dra ut på saker om han redan gjort det han ska. Rider hellre ett kortare och effektivt pass än tvärtom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback