Bommar i ridhuset

Eftersom Artie gick i skogen igår fick han gå i ridhuset idag. La upp två bommar med 17 meter emellan, min favoritövning som ni kanske märkt ;) Så himla simpel men ändå så effektiv. Även idag visade den resultat då Artie i början inte alls kändes bra. Han kändes riktigt seg och svarade inte ordenligt på mina hjälper. Men jag som ryttare försöker alltid att rida igenom problemen istället för att göra en stor grej av det, och så blev det även idag.
 
Utnyttjade bommarna och varierade med 4-6 galoppsprång emellan. Tyckte inte han kändes riktigt fram till bettet i början och jag tyckte nästan han stod emot bommarna först. Så brukar han aldrig göra, men ju mer jag tempoväxlade desto finare blev han. Så förhoppningsvis var det bara dagsformen som var lite rostig då han på slutet kändes jättebra och var fint framme til handen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback