Onsdag med snökaos

Kaos i Kattne. Snö överallt, en halvmeter! Det första jag ser när jag kliver ut i köket på morgonen är att vår stora jättebjörk har ramlat. Ren tur att den ramlade åt rätt håll - dvs inte krossade vårt hus! 
 
Dagen har bestått av att jobba häcken av sig inför en kommunmässa som vårt UF ska vara med på imorgon och på fredag. Just nu så är det kaos eftersom vår leverantör inte har rätt material inne och ve behöver grejer NU inför den riktiga mässan på måndag! Ingenstans finns de, så vi kommer bara att kunna ta beställningar på mässan. 
 
Blev en sen vistelse hos Kala idag, fina tjejen. Så söt! Red i tältet och hon kändes framåt och fin. Var så kul att rida idag när hon kändes så fräsch, hon var inte ens spänd trots att det blåste och fladdrade en hel del i väggarna + ramlade snö från taket. Bra inför kommande kaosiga framridningar att ha en häst som är van vid mycket känner jag! 
 
Hon kändes fin väldigt fort idag, annars så brukar det ta ett tag innan hon känns som hon "ska". Fortsätter att ta med yttersidan i mina fyrkantsspår. Kunde efter ett tag börja våga be om lite ställning inåt också. I höger kändes hon lite seg, tar inte riktigt den innerskänkeln och vill inte i nacken heller. Provade efter att ha knackat till med spöet att ta ett lite mer bestämt tag med innertygeln och höll kvar istället för att ge efter, då släppte hon faktiskt igenom. Hade ju redan gjort förjobbet med yttersidan och högerskänkeln så det var rätt move av mig helt enkelt - härligt! 
 
Galoppen kändes riktigt bra idag och Kala överlag var flashig, mjuk och härlig! 
 
Går inte att ladda upp bilder, så får ta en gammal. Igen. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken tur med trädet och härligt att ridningen gick så bra!

2012-12-06 @ 23:52:40
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback