"Bra utveckling på er två"

Åh, lever fortfarande på att det gick så himla bra att träna i måndags! Det börjar verkligen lossna med ridningen på Qarlos nu och jag känner själv att han blir starkare, jag bättre och att i tar stora steg framåt. Återigen; han passar verkligen mig så himla bra! 

Fick träna på att länga och korta honom i trav, för att öka bärigheten. Har ju tränat en del själv hemma, men haft problem med att få till mellantraven riktigt ordentligt. Nu fick jag jättemycket bra tips på hur jag ska göra, rida lätt framför allt för att underlätta för Qarlos ryggmuskler att bredda sig. Måste även ge honom plats med mina lår, får absolut inte knipa mig fast. Funkade bra och vi ska fortsätta med det hemma nu hade jag tänkt. Fick även träna på att korta honom utan hand alls, bara genom att sitta tungt och minska min egen energi. Då ska han fortsätta trava, fast väldigt långsamt med korta steg. "Första steget mot att lära hästen passage" sa Karin och jag kände mig inte alltför missnöjd så att säga :) 

Qarlos fick återigen mycket beröm för sina fina vinklar och påskjut bak, hon tror verkligen på honom som en häst med kapacitet att utföra piaff, passage och piruetter. Nu ännu mer eftersom hon var lite imponerad över hur mycket hans egen bjudning utvecklats! Förut var han ju rätt loj, nästan slö. Nu har han massa egen motor och tycker att det är kul att hitta på saker. Det är ju det jag också känt och därför har han blivit så himla rolig att rida och träna med!

Igår så red vi ut en lång runda med Issa och Artie i det fina vädret, var så himla mysigt så. Qarlos blev lite trött mot slutet bara haha, så han fic faktiskt vila idag. Välbehövligt om man tolkar honom rätt ;) 

Qarlos i Lianes stall innan träningen i måndags :)




Igår:






Kommentarer
Postat av: Elisabet

Roligt att Ni trivs tillsammans! Ni var så fina i Lerbo!

2012-04-25 @ 21:01:48
Postat av: Julia

Härligt att det går bra Freddi!

2012-04-26 @ 16:20:28
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hej! Pixar är min storhäst jag har nu. Han är 6 år iår och är efter en hollänsk hopphingst. Vi har faktiskt fött upp honom själva och jag har ridit in honom själv. Tyvärr har vi haft MASSOR med motgångar kan man säga. Det började med att han fick ett överben och fick vila i ett halvår, sen lyckades han på något vänster att slita sönder halva tandköttet i underkäken = Vila och kunde inte rida på vanligt bett på ett halvår till typ. Han är en liten olycksfågel.. Och sen har det hänt en hel del mer också + att jag satsade på Scilla sista tiden så han har alltid kommit lite i andrahand. Så det är inte förräns nu vi har kommit igång på riktigt. Han är en väldigt trevlig häst och så himla charmig, jag är nog lite hemligt kär i honom haha! ;) På söndag ska vi debutera i dressyr faktiskt! Ska bli väldigt kul att komma ut på tävlingsbanorna igen! Han är ju somsagt lite efter i utbildningen pga skadorna så han kan ju inte särskilt mycket än. Vi ska även ut på lite Pay and Jumper och senare starta lite lokal hoppning också. Och jag har planer på att starta fälttävlan på honom så vi ska börja träna terräng om några veckor också! Oj vad långt det blev haha! Hoppas du har lite uppfattning om honom nu ;)



Nu får du berätta lite om din :) Du har inte haft honom så länge va? Ser supertrevlig ut verkligen!

Kram!

2012-04-26 @ 17:47:58
URL: http://gax.blogg.se/
Postat av: Fanny

Åhhr jag blir galen på denna väntan! Fuusk att du kan ta körkort nu!!



Wow alltså, vilken kanonstart ni haft! Bådar gott inför framtiden :D Är du inte intresserad av att köpa honom?

Du får flytta ner till Skåne sen! Här finns maaassor med tävlingar! Haha nä men när vi båda tävlar nationellt på våra superhestar så kommer vi ju ses ofta ju hehe ;)

2012-04-28 @ 22:11:28
URL: http://gax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback