Tisdag 15 november

Idag kan jag andas igen. Jag hade fyra redovisningar till idag, varav en var nationellt prov i svenska så jag har haft ganska fullt upp de senaste dagarna. Eftersom jag var i Stockholm i helgen fick jag dessutom jobba dubbelt så mycket. Men alla framföranden gick bra kan jag säga i alla fall, så nu känner jag mig riktigt lättad. Känns liksom konstigt att inte ha något plugg att komma hem till!

Som jag skrev tidigare hade jag utvecklingssamtal efter skolan plus att jag slutade sent, så kom ut till stallet förrän vid sju. Red ett pass på lilla utebanan eftersom hela ridhuset var upptaget fram till halv nio. Satte på utebelysningen och till en början var det lite kyligt, men efter ett tag fick jag upp värmen ordentligt.

Artie har inte gått så bra som han gjorde idag på hur länge som helst! Det var bästa passet på flera veckor (förutom när jag tränat för tränare). Det känns som om vi kanske börjar komma tillbaka från vår svacka som jag känt av lite grann, så jag är glad!

När jag red fram tänkte jag mycket på att han inte skulle flyta ut något med bogen. När jag rider ute blir det lätt att han tappar koncentrationen och tittar på annat, så la fokus på det. Det brukar vi även få träna mycket för Daniel att inte tappa ytter, så det var jättebra att jobba på det. Jag red sedan mycket tempoväxlingar och övergångar resten av ridpassetl. Red inte särskilt länge, kanske 30-40 min, men eftersom han gick så bra fanns det ingen anledning till att sitta och nöta. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback