Dressyrträning tisdag

Så himla synd att jag inte hade med mig en fotograf idag, då vi tränade på en av ängarna och jag tror att bilderna hade blivit riktigt fina. Dessutom gick Artie toppen så det hade ökat chanserna ännu mer att bilderna skulle ha blivit bra. Får försöka locka med mig en fotograf nästa gång istället.

Idag hade jag alltså träning med gruppen men två personer var borta så vi var bara fyra stycken. Var faktiskt rätt stor skillnad då alla fick mycket mera tid och hjälp av Karin. Alla red rätt individuellt och tränade på det man själv behövde träna på. Jag fortsatte jobba på det jag tränade på (för Karin) i fredags, dvs aktivera bakbenen. 

Började med att rida fram i en låg (men inte lång!) form så att han blev lösgjord. Det är viktigt att Artie inte blir lång, då det där han helst vill gå. Även om han ska vara låg är det viktigt att bakbenen är med och inte släpar efter. När han kändes bra började ta upp honom lite grann, men fortfarande rätt låg, och flyttade in bakdelen. Red fram i den låga formen i alla gångarter och han kändes riktigt fin.

Efter en liten paus började jag korta upp honom, i den mer höga och samlade formen. Det tog ett tag innan jag fick kläm på det, eller snarare att Artie verkligen förstod vad han skulle göra. En del satt kvar sen i fredags (vilket var jättekul!!), men lite fick vi börja om. Dock tog det inte alls lika lång tid innan han kom till rätta som senaste träningen. Fick en härlig känsla i båda varven i alla gångarter innan jag avslutade och la ner honom igen.

Har som sagt inga bilder från idag, så lägger upp några bilder från i fredags, som jag förövrigt älskar då jag tycker Artie har sånt himla fint uttryck! :D











Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Åh, okej :)

Ja, jag får se ;) I värsta fall kan man ju alltid skicka tillbaka! :)

2011-05-24 @ 20:59:52
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Nja, min mamma hade ett par gamla skydd som hon hade till sin häst, i storlek Ful, men de gled bara ner på hans ben :/ De var för stora :(

2011-05-24 @ 21:43:14
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Kul att det gick så bra! :D



Och hoppas att någon hänger med och fotar nästa gång :D

2011-05-24 @ 22:48:32
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia

Du behöver inte svara, men jag är så nyfiken! Hur mycket fick du betala för Artie och vad är hans stam? Jag är ju en riktig sto-fantast men han ser verkligen härlig ut att rida :)

2011-05-25 @ 00:18:07
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback