Utebanan + skogen

Tänkte att jag kunde skriva om dagens ridpass, trots att ni redan sett alla bilder! Eftersom det var så bra ljus idag, ville jag och Johanna ta tillfället i akt och fota lite när vi red. Samtidigt ville vi rida ut när vädret var så fint. Därför red vi ca 15-20 min på lilla utebanan först, där Saga fotade oss. Sedan hängde både Saga och Malin oss ut i skogen. 

Artie var väldigt fin i början och lyssnade bra. Men när vi skulle galoppera blir han så stressad över att inte ligga först. Han blir inte direkt stark, men vill däremot springa ikapp och sparkar bakut när han inte får galoppera så snabbt han vill. Om jag då håller in honom sparkar han ungefär varannat/var tredje steg. Väldigt jobbigt. Om jag istället låter honom galoppera på lite mer, börjar han busa och gör massa luftsprång! 

Alltså funkade det inte att ligga bakom någon annan, så jag fick hamna först. Då gick det på en gång så mycket bättre! Inga bock/luftsprång och inga sparkar. Kunde reglera honom hur jag ville vilket är lite skönare! 

Trots massa sparkar i början tycker jag att det var ett roligt ridpass. Det är så kul att rida ut flera stycken så man kan snacka hela tiden, haha :D


Johanna och hennes fina häst Mia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback