Hoppträningen idag!

Åh hoppträningen gick så sjukt bra idag! Jag är så glad, haha.

Idag var det mycket fokus på vägarna. Förra gången hoppade vi lite högre ju, men idag hoppade vi lägre hinder men nogranna och raka vägar. Jag var föreberedd innan att Artie skulle vara rätt jobbig eftersom han vilade igår. Men under tiden jag red fram betsämde jag mig att det skulle gå bra! Han kändes inte som på sitt allra bästa humör, men istället försökte jag rida dubbelt så bra och mycket för att kompensera upp det. Och gud vad bra det gick! Tycker det bevisar att ryttarens ridning betyder så mycket! Ofta vill man skylla på hästen, men i de flesta fall är det ryttaren som gör fel! Jag är så nöjd med mig själv att jag skärpte mig istället för att lämna hur det skulle gå till slumpen!

Hur som helst, vi red fram på travbommar som jag tycker Artie har blivit mycket duktigare på. Nu håller han samma takt igenom hela serien. Efter det hoppade vi lite småbanor med koner utsatta i hörnen som vi skulle rida runt. Där ingick några bågar och kombinationer. Allt flöt på riktigt bra, så det var jättekul!

Här kommer första filmen från träningen. Kommer några till, måste bara ladda upp dem först ;)



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så bra att någon kunde filma! :D Såg skitbra ut! :)



Är det Karins röst på andra sidan? :p

Känner igen rösten i alla fall ;)

2011-03-11 @ 15:47:33
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback