Leva i nuet


- jag och min fina stjärna efter en härlig ritt 2009!

Har ni någonsin tänkt på att hästarna har ju ingen aning om något av våra mål?

Vendela har ju ingen aning om att jag har som drömmål att starta SM med henne. Och hur skulle hon kunna ha det? Hästarna lever ju i nuet, finns ingen morgondag. Tänk vad skönt om vi ryttare fick göra det, tänker jag ibland. Tänk att helt slippa oroa sig, och helt slippa vara nervös.

Den logiska, duktiga, rätt-tänkande delen av mig själv vet självklart att det är fullt möjligt att slappna av som människa också. Nervositeten är något jag kan ta kontroll över, men jag har inte riktigt alla verktyg som krävs för det ännu bara! Då kan det vara skönt att drömma sig bort till ett hästliv bortom vetskapens gränser..! :)

Kram


Kommentarer
Postat av: sussi

jo det gör våra oftast oxå men det brukar finnas ett lr annat "rötägg" som måste härja iaf lite å som absolut inte kan dra på munnen å le när man ler mot dem å hälsar vänligt... Så himla trist...

Ja visst är det fantastiskt att de gör det vore ju olyckligt om Vendela fått reda på detta å tyckt att ni skulle satsa på reg hopp ist :P LOL fast ibland önskar man ju att de kunde läsa enstankar spec när kroppen inte riktigt vill som skallen när man rider Hahah...

2011-02-15 @ 14:54:24
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Julia

Sm,alltså! Vad duktiga ni är :) jag håller tummarna!

2011-02-16 @ 13:32:25
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback