Ett inlägg!

Vendela känns inte bra, det är fortfarande problem med högersidan, framförallt i galopp. Känner mig otaggad, vill ju att hon ska må bra! Bara att vänta och se vad veterinären kan göra nu på fredag, väldigt glad att mamma bokade den där tiden ändå. Red Vendela i lördags och då kändes hon lika i båda varven i skritt och trav, men högergaloppen funkade inte. Idag så var hon lite sämre i höger, och galoppen inte alls bra. 

Rider henne lite "light", motionspass på rekomendation av Karin inför veterinärbesöket på fredag. Så tråkigt att det ska vara såhär när Vendela tycker att det är så roligt att vara tillbaka innanför staket och väggar igen. För jobba vill hon, det är bara det att hon inte riktigt kan, det tar emot för henne. Det gör ont i mig när det ska vara så, Vendela som älskar det så mycket <3 Jag vill att hon ska få det tillbaka, att vi ska få det tillbaka!



Red Artie idag också eftersom Issa är i England. Sällsynt dålig uppdatering här, men jag har varit iväg på lite annat. Första gången jag startar datorn sedan i fredags nu typ. 

Men tillbaka till Artieparty, det gick riktigt bra med honom. Jag var lite elak idag och pressade honom lite. Jag har ju fotat en del när Issa tränat för Karin - så jag vet ju hur han kan gå. Så jag nöjde mig inte med bekvämläget som han ville hamna i. Tränade mycket på medellinjen, bara rida helt rakt fram. Nyttigt får både mig och honom, jag har rätt svårt med vikten, sitter ofta snett till höger, och Artie blir gärna vinglig om han brister i bjudningen fram till handen. Så detta var till hjälp för oss båda! 

Gjorde även mycket tempoväxklingar i alla gångarter, på både stora volter och längs fyrkanten, både innanför och på spåret. Supernyttigt, och riktigt roligt! Artie svarar jättebra, framförallt i galoppen så klarar han kvartar på volten (en kvarts länga-en kvarts korta osv) nästan helt utan hjälper. Kan min kollega få cred för, har hon verkligen jobbat med att få honom riktigt lydig och stark! 

Var jättekul att rida Artie, red nog ungefär 45 minuter. Får se om jag rider honom imorgon också.. :)

Denna trav är jobbig att klämma fram tycker Artie, men det går med lite övertalning :D




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Stackars CD :( Hoppas veterinären hittar felet på fredag, håller mina tummar och tår <3



Om du rider Artie imorgon, kan du inte försöka övertala din mamma (eller någon) att hänga med och fota då? :) Skulle vara kul att se dig rida Artie :)

2011-08-09 @ 00:10:25
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia - Tävla om röda lindor från Premiere hos mig!

Hoppas innerligt att Vendela blir bra <3

2011-08-09 @ 00:12:17
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback