Tävlingsdags

Idag så ska jag och Qarlos tävla! Det blir vår tredje start och andra lokala tävling tillsammans, en LB1 hos Heda RK. Många starter, så vi får se hur det går. Qarlos står nyduschad och fin i boxen, med "EJ UT" skylt på så han inte lerar ner sig en massa. Han älskar att vältra sig i lerpölar, lillgrisen. 

Kändes finfint att rida igår, massa energi och vilja. Mjuk och smidig samt på hjälperna, red utan sporrar och det funkade så bra så. Idag kommer dom dock att vara på, för att förfina hjälperna lite extra. Qarlos imponerade i duschen genom att sköta sig exemplariskt. Gick in snällt och stod sedan helt still och rörde inte en min, så det ska vara! 

Smörjt alla hans saker + mina stövlar också, så vi är rena och snygga imorgon. Just nu så ligger jag i min säng, varit uppe och ätit frukost med Gustav. Han har dock åkt iväg på fotbollsmatch nu, så gick och la mig lite igen. Dock känner jag mig helt okej pigg, så softar vid datorn istället för att somna om och bli seg igen. Ska verkligen bli jätteroligt att tävla igen! Senast jag var iväg någonstans var med Bingo i oktober, bara tävlat hemma i år än så länge.

Tycker det är så mysigt att tävla, inte alls lika stressad över det som när jag var yngre. Det får gå som det går, men självklart vore det roligt om Qarlos levererade lika bra som han gjort i veckan. Stressad eller inte, min tävlingsinstinkt är det inget fel på..!

Hemma för två månader sen :)






Kommentarer
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Lycka till!'

2012-03-18 @ 16:17:57
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: My

Var med och tävla om veckans blogg:



http://ourworldtogether.blogg.se/2012/march/glom-inte.html



/M

2012-03-18 @ 20:43:19
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback