Onsdag

Känner mig mer och mer nöjd med ritten från helgen, tack så mycket för gratulationer och beröm hörrni! :D 

Idag så ska Elisabeth som äger Qarlos rida lektion på honom, så blir inget stall för mig. Bingo har fått en infektion i kroppen, så han är struken från lördagens tävling, tyvärr. Han är dock på bättringsvägen, bara det att jag inte hunnit förbereda honom något alls. Då kan jag lika gärna vänta med att tävla, en bra prestation går aldrig att pressa fram. 

Red ut på Qarlos med Issa igår, mycket mysigt. Vi snackade massa som vanligt och Qarlos kändes pigg och glad, mer än vanligt faktiskt. Han gick på och kändes bara allmänt "jippiii!" över att få komma ut lite. Han försökte bocka i galoppen, men höll upp huvet på honom. Han är lätt att parera, bara man är före honom i tanken. Sedan avslutade han dock en glad dag mindre bra genom att bita mig i håret och dra, för att han blev sur över täcket. Vi kan säga såhär; tror aldrig att han försöker med det igen. 

Tycker om honom ändå, en sån liten gladfis! 




Kommentarer
Postat av: Tova & Lina ♥

Väldigt fin blogg! :D

Följa varandra via Bloglovin?

2012-03-21 @ 12:16:22
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Grattis på 18-årsdagen Freddi! :D Hoppas din dag blir underbart bra, och glöm inte att äta våfflor ;)

2012-03-25 @ 11:27:24
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback