Gårdagens ridpass - Qarlos

Igår så red jag bara Qarlos och det gick väldigt bra! Vet inte vad det var, tror det spelar in att jag saknat pållarna och helt enkelt känner mig väldigt taggad för ridningen. I förrgår så gick ju Vendela också toppen, ren tur kan det inte vara. Qarlos kändes som att han tyckte det var kul att få göra något iallafall, han har bara vilat under helgen. 

Måste träna med honom känner jag för att komma vidare dock, men ska fortsätta jobba på detta sätt ett tag till. Måste börja be honom mer och mer om korta steg, han vill ju gärna stövla på med långa älgkliv. Idag var han inte det minsta seg i takten utan det var fatktiskt lite drag i honom. Inte som Vendela på ferrari-humör kanske, men absolut en bil istället för en cykel. Nu ska vi vidga utbudet av växlar ytterligare - vet att det finns där! 

Flyttade honom lite några steg, det har han härligt lätt för. Flyter lydigt undan utan att ändra varken takt eller form, bjuder på som vanligt. Jättekul att han har så lätt för sig, dessutom är han glad och vill lära sig saker! Fick honom rätt bärig i galoppen också, red lite innanför spåret efterom han gärna tar massa stöd av väggen annars. Handlar lite om mig själv också, fulridningen med att svänga för innertygel hänger i ännu. Men på Qarlos får jag till "vridet" mycket bättre känner jag. 

I största allmänhet får jag till det mesta mycket bättre på Qarlos, eftersom han är en häst som storleksmässigt är perfekt åt mig. Hela min position, hållning, handställning, skänkelläge och allt möjligt blir bättre på honom än på ponnyerna. Fast Vendela och Bingo är duktiga, roliga hästar fast dom är pyttesmå, så det går an att rida dom ett liitet tag till ändå :) 

åååh, glömde vända på bilden. Jaja, som ni ser så har Qalleqalleqarlos hamnat i spilta så långe. Kiwi på ridskolan har fått fång och måste stå i sjukboxen, där Qarlos ju annars bor.




Kommentarer
Postat av: elise

vad kul att det gick bra! :D



sv: tack så mycket! :))

2011-10-13 @ 18:36:15
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback