Dagens ridpass - Vendela

Idag så red jag Vendela, Issa var snäll och mockade undertiden så att det bara var och cykla hem sen. Bortskämd värre är vad jag är, tack fina vän! <3 

Mitt hjälm-inlägg väckte mycket reaktioner, härligt det. Just detta är något jag velat ha sagt länge. Det jag trycker mest på är alltså att jag inte tycker att dom personer som har chansen att synas som mest i bloggvärlden tar vara på vilken chans det är. Skulle hellre se lite mer hästvett i toppen faktiskt. 

Nåväl, tillbaka till mitt ridpass. Idag gick det rätt bra tycker jag. Först kändes Vendela lite halvseg, hon har ju sin kvart att starta maskineriet där i början, men idag galopperade jag henne ändå relativt snabbt eftersom underlaget var så dåligt i ridhuset (vi ska snart byta). Ville inte nöta en massa på henne. 

Det lossnade för oss när jag stod upp i galoppen och lät henne rulla på några varv i friskt tempo. Då var det som hela mekaniken vaknade igen och energin kom tillbaka. Efter det kändes hon faktiskt riktigt fin emellanåt, red förvänd även idag och det kändes riktigt bra. Fick ibland till några riktigt fina vändningar där hon verkligen satte sig på rumpan och tog i för allt vad ohn var värd! 

Nu åker ju vi till England och det är min kära mor som tar hand om hästarna undertiden! :) Ha det bra så länge kompisar :*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback