Sommarjobb

Gud vilken tung vecka, massa jobbigt att göra, prov tar så hårt på hjärnan tycker jag. Man blir helt slut!

Ska på sommarjobbsmöte sen iallafall. Tre sista veckorna av sommarlovet så ska jag jobba som utomhusarbetare på en kyrkogård. Inte det roligaste, men inte heller det tråkigaste - och 7000 rikare sitter ju inte helt fel :D

Ska sedan cykla ner och rida Vendela tänkte jag, ett dressyrpass. Har inga direkta planer, utan hoppas på att hon känns så fin som hon gjort nu på senaste. Ska mest checka lite knappar och eftergift inför träningen imorgon. Tråkigt om hon inte känns igenom ridmässigt för att jag inte förberett henne tillräckligt!

Har nån tänkt på hur skönt det faktiskt är att ha hästarna och stallet ibland? Igår så var jag så sur när jag kom hem, efter att ha pluggat i två timmar, kvar ensam i skolan. Ont i huvet och totalt otaggad på livet bara. Men så åkte jag ut till Bingo, och så kändes det genast mycket lättare att andas! Tror att icke-hästfolk går på promenader eller kopplar av på annat sätt, men det är verkligen skönt att ha stallet som omväxling!

Att rida, eller bara mocka kan vara sån härlig konstrast mot att sitta och plugga eller traggla med en uppsats. Man kan släppa allt och bara vara. Jag brukar ju prata om mitt "dubbel-liv", en Stallfreddi och en annan Freddi. För lite så blir det ju faktiskt :)




Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, jag tycker att vendela är söt, Artie är stilig, vacker och Bingo är snygg!;)



Sv; japp:D

2011-05-19 @ 15:08:02
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Katrine

Håller med dig till fullo! Vad skulle man göra utan stallet och hästarna?

2011-05-19 @ 18:50:55
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback