Gårdagens ridning - Vendela

Som Issa skrev så tillbringade jag gårdagen med matten, gick faktiskt över förväntan. När dom flesta av er läser detta så sitter jag nog och skriver nationella i matte A. Jobbigt med nationella hit och dit, ska bli skönt sen när det är över!

Red ett pass i ridhuset på Vendullarulla igår, och hon var kanon. En såndär dag då man sitter upp och får den där "yes - detta är min häst!"-känslan. Hon är lite småtjafsig i början när jag gör galopp-travövergångarna. Springer ärligt talat med huvudet rakt upp ibland och tränger mot innerskänkeln. Men har ju lärt mig att bara rida vidare, och det ger sånt himla bra utslag efter kort tid. 

Hade henne mest i låg form igår igen, hon ska ju inte tävla förrän om två veckor, så hon har en lite lugnare vecka nu. Blev så mycket teknik inför förra tävlingen. Men det gav ju resultat - höjde ju båda vänsterskolorna med en poäng, så det känns ju roligt! Nu ska bara högern med också. 

Men igår så valde jag att jobba mycket i galopp istället, låta henne rulla i låg form på både böjt och rakt spår, tempoväxla för att öka elasticiteten. Hon svarade bra och jag gjorde lite förvänd på 20-metersvolt. Vänstern var tillslut den bästa vänsterförvänd jag ridit. Hon är lite nonchig ibland och jag höll på att krocka med min kära Isabelle flera gånger, dels för att jag är klantig, men dels för att Vendela tränger innåt. 

Blev dock bra sen ju, och hon kändes sådär super när jag travade av! Karins "nu-kan-du-göra-precis-vad-du-vill"-läge. När hon är helt igenom med gott påskjut och härlig bjudning, allt jag behöver göra är att vrida mig åt det håll jag vill så är hon med på noterna. 





Kommentarer
Postat av: Moa

Älskar den bilden :)

2011-05-18 @ 10:26:53
URL: http://monteryttarna.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Härlig bild! ;D



Kul att bitarna börjar falla på plats nu :) Ser fram emot tävlingen ;)



Och hoppas att nationella matte saken gick bra :D

2011-05-18 @ 12:42:38
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia

Härligt med en så underbar känsla!

2011-05-18 @ 12:49:30
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin

Söt bild! :)

2011-05-19 @ 18:30:14
URL: http://elinloden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback