Blåst in Vendelas ass

Idag så var det blåsigt när Tävlingsduon entrade lilla utebanan. Ponnyn Cavendish tyckte synd om sig själv, hon gillar inte när det blåser i rumpan. 

Försökte att göra det bästa av det, men hon kändes lite spänd och trippig. Frågade Issa om hon kunde se något, gjorde halt medans jag frågade och bad henne kolla. Ibland kan det ju se annourlunda ut än det känns, så det var det jag ville ha hjälp med. Men när jag sedan började trava igen så kändes hon faktiskt fin och Issa sa att hon inte såg det minsta spänd ut. 

Kunde fortsätta jobba med tempoväxlingar. Hade henne mot slutet på en ganska liten galopp-volt där hon riktigt fick gå in i handen i en hög form och sätta bakbenen långt inunder sig. Funkade jättebra, utmanade henne och kollade hur små galoppsprång hon kunde ta liksom, hur kort och hög hon kunde göra sig energimässigt. Blev jättebra, hon börjar bli riktigt stark och bärig nu. 

Gjorde lite galopp-skritt på denna volt också, och det funkade prima! Hon skötte sig bra och ingen stress trots blåst. Gjorde lite förvänd också, och lät mig inte avskräckas när hon ville bli hög och spänd, utan löste det där och då, i den förvända liksom. Vänstervarvet vi snackar om nu förresten, högervarvet är ju supertoppen!

Nu så ska jag lägga in lite film och bilder åt tränar-Karin på hennes USB :)





Kommentarer
Postat av: Emma

sv; Tack:)



Skönt, då får man hoppas att de sitter kvar den här gången xD

2011-05-25 @ 21:20:16
URL: http://equipaget.blogg.se/
Postat av: Moa

Svar: Tack så jättemycket! Jag har ju inte kommit igång jättemycket med tävlingar och så än, men just nu tävlar vi lokal LA ungefär till att börja med :)

(Lite sent svar, men såg inte din kommentar..)

2011-05-25 @ 22:59:55
URL: http://moashdb.blogg.se/
Postat av: Julia

"ponnyn Cavendish gillar inte när det blåser i rumpan"



Haha! :D Jag kan riktigt tänka mig. Du skriver jätte bra.



Sv: Ja, Meredith är fantastiskt duktig. Visst var hon en riktigt söt fölis! Tack :) och Tack till Isabelle. Kram <3

2011-05-26 @ 02:35:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: sussi

Ah.. ok, funkar ju typ så för häst oxå..

2 kval över 62% i MsvC:1 å C:2 för å få

rida B:3an lr högre.. haha.. Vilka fantastiska

% du red på miss till trots, bravo å grattis igen.

När man nu läser igenom dina övningar å va du gör

när du inte tränar basic så står det ju klart att ni

tagit ett stort steg frammåt. Himla kul.. =)

2011-05-26 @ 09:43:42
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback