Träning för Karin med Vendela 29/6

Tränade för Karin igår med Vendela, och det var en jättebra och nyttig träning för mig. Vendela är sig inte riktigt lik i högersidan, Karin tror att hon håller på att byta "svårsida" liksom, så nu är hon mjuk som smör i vänstersidan medan högern är jättejobbig att rida i. Det är framförallt i galoppen som det märks av, i traven kan jag dölja det rätt bra faktiskt.

Men det härliga är att jag var lugn och glad hela tiden. Självklart så inser jag att det är en smärre katastrof att något som detta inträffar två dagar innan årets roligaste tävling typ. Men det lönar sig verkligen inte att bli arg eller frustrerad, det är som det är. Vendela gör fortfarande sina galoppserpentiner så fina så om jag bara vänder henne för ytterhjälperna i högervarvet och helt skippar innerhanden. 

Jag fick rida mycket på både volt och fyrkant idag, det jag ska fokusera på när högersidan blir lite låst är istället att få henne till vänstertygeln ordentligt, alltså yttersidan. Det fungerar faktiskt riktigt bra att få koll på det sättet istället, det slipper uppröra Vendela. Men klart att det känns träligt när hennes paradnummer i programmet brukar vara högergaloppen, där hon brukar håva in 8 efter 8.

Men någonstans så tänker jag lita på min häst, hon brukar alltid försöka göra sitt bästa för mig på tävling faktiskt, även det som tar emot. Hon är en utmärkt tävlingskompis, en sann kämpe som ställer upp på banan. Jag hoppas att hon kan få lite ordning på sina sidor. 

Ska träna för Karin idag också (min snälla tränare, tack för det!!) så att vi kan känna på lite skolor och se vad som går att göra och inte liksom. Sen väntar packning inför meetinget..!! :D

Min älskade stjärna <3




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hoppas allt löser sig idag då :)



Åh, så kul med meeting, jag håller tummarna för er! :D

Kommer det bara vara uppdatering från Issa då eller gör du tidsinställda? ^^

2011-06-30 @ 12:44:39
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hoppas allt löser sig idag då :)



Åh, så kul med meeting, jag håller tummarna för er! :D

Kommer det bara vara uppdatering från Issa då eller gör du tidsinställda? ^^

2011-06-30 @ 12:46:17
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback