Tjäna pengar på gamla hästsaker!

Det är ett stort tips från mig; anordna en hästloppis! Vi hade en i går på vår hemmaklubb (Katrineholms RF) och det var riktigt roligt. Dels så var det socialt, många kompisar som var där och sålde och dessutom så tjänade jag ju pengar. Fick faktiskt ihop 500 spänn på saker som annars bara ligger hemma i förrådet och ruttnar, så det var absolut värt besväret att plocka iordning och tvätta/smörja upp gamla saker. 

Jag tror att vi köper alldeles för lite begagnat, både vi hästfolk och vi svenskar i allmänhet. Det innebär ju att vi får en massa tråkiga utgifter. Hur kul är det att lägga 200 kronor på ett par nya stigläder från Hööks? Själv har jag aldrig träffat någon som gillar att shoppa stigläder för att säga så, och då är det ju utmärkt att köpa ett par på loppis! Stigläder, tyglar, slit-och-släng-schabrak osv är ju perfekt att fynda på loppis. Jag är en sådan person som älskar reor och att fynda billigt. 

Ska tillägga att jag faktistk höll igen idag dock, mycket duktigt!

Min Charles Owen-hjälm kommer ifrån Tradera - utmärkt sätt att spara pengar! Det märks ju ingen skillnad alls


Kram, Freddi<3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: tack!

2011-02-07 @ 18:36:46
URL: http://hoppryttarnas.blogg.se/
Postat av: Hannah - En blogg om min vardag, hästar och foto

Svar: Tack så mycket :D Ni har också en fin blogg. Allt är bra med mig, hur är det själv?



Kram

2011-02-07 @ 21:48:02
URL: http://sooderbergs.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oj, det visste jag inte! :)

Det märks ju ingen skillnad! :D

2011-02-07 @ 22:17:26
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback