Kallt idag

Igår så red jag och Issa på en härlig uteritt! Blev lite kaos i början då en annan häst galopperade som en tok i hagen precis där vi red förbi, så Majas Aqua drog hem. Hon har krånglat på senaste, så Maja bestämde sig för att longera istället. Kala, som krånglade en gång för tre veckor sen ville också hem men vände snällt när jag bad henne. Artie var också lite upprörd så jag förstår henne. 
 
Resten av ridturen flöt på jättebra och vi babblade på. Fick låna Majas hoppsadel (hon har två) och var superskönt att ha. Kala kändes väl framme till bettet och lyssnade fint. I galoppen så höll hon sig rund och fin i formen, vilket tröttade ut henne lite. Pigg + trött = lägger sig på bettet, ökar tempot och slår med huvudet. Så vi saktade av till trav några steg så att jag fick igenom förhållningen. Annars blir det så lätt att hon springer, jag håller och så fort jag lättar ökar hon farten. Vill ju bara kunna ligga och rulla utan att ha bromsen i konstant. Kommer med ökad styrka tror jag! 
 
Idag blev det bara en borstning, Kala har börjat fälla såg jag. Drog åt en brodd som satt löst och kände på trampet hon fick igår på uteritten, i fortsättningen blir det boots på. Sitter precis på kronranden så får hålla koll nu ett tag framöver men idag såg det bra ut. Imorgon blir det träning, inte så bra med vilodag innan det men var så kallt i tältet hörde jag så drog en lating. Tänkte träna fredag istället, men slutar 15.45, ridhuset blir upptaget 17, och 16.30-tiden var redan bokad. Jävla skit. Så får rida fram innan imorgon och hoppas på det bästa. Hon var ju så fin både i söndags och måndags så blir nog bra :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback