Helgen

Helgens stalltimmar har varit ganska många, mysigt. I fredags blev det dock snabb mockning, en snabbare uteritt och en snabbast galopp. Maja och Elin drog järnet och jag red sist, så Kala hakade såklart på. Det var halvmörkt och jag hade min dressyrsadel (har bara den nu sen Qarlos åkte eftersom vi sålt min egen hoppsadel). Dressyrfreddan var livrädd med andra ord haha! Jag och Issa är mycket stillsamma på våra uteritter, kör tempoväxlingar och grejer. Trivs bättre med det än full fart ;) 
 
I lördags så blev det ett dressyrpass för första gången sedan tisdagen. Var i ridhuset en timme, fick jobba lite med att verkligen hitta lösgjordheten. Red på volter och flyttade Kala ut i skänkelvikning och lite sånt. Fick fin känsla emellanåt och kände mig nöjd! Hade även insläpp igår så tog in alla kusar och alla mådde bra förutom fjordningen Mimmi, vars öra någon elak hagkompis tagit en tugga av! Men idag såg det fint ut, så ingen fara. 
 
Idag så jobbade jag och Janni, först 7-10 och sedan åkte jag tillbaka vid 14.30 och tog in. Var skönt att vara två! Red Kala efter insläppet och hon kändes såå fin idag, lösgjord, fram för skänkeln, tillbaka för handen och bara lydig och uppmärksam i allmänhet. Energisk var hon också och vi galopperade över några bommar som fanns framme - kul! Satt lite ner i traven och det kändes också bra, har gjort det lite då och då nu under pass som känts bra. Hon börjar ju bli lite vuxen nu, min fina häst. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback