Onsdag 26e September

Som några av er vet tog jag studenten i våras och fick då i somras jobb på ett café i stan. Så där jobbar jag nu ungefär tre gånger i veckan, vilket känns helt prefekt då jag fortfarande hinner med andra saker jag vill göra på sidan av.
 
Men som ni förstår blir arbetstiderna lite oregelbundna, så vissa dagar får jag åka till stallet tidigt på morgonen för att hinna. Idag började jag dock jobba kl 16, så det räckte med att jag åkte ut på förmiddagen.
 
Fördelen med att vara ute tidigt på dagen är att man har näst intill hela anläggningen för sig själv och kan helt välja vart man vill rida utan att behöva ta hänsyn. Idag fick det bli ett pass i ridhuset efter att ha tagit en titt på utebanan men sen vänt för den var för blöt.
 
Jag jobbade mycket i galoppen, med att minska och öka och även flytta en del. Ville få honom helt eftergiven och följsam, så red även honom en del utåtställd för att verkligen få ett bra stöd på yttertygeln. Idag jobbade jag mycket i lätt sits för att verkligen få honom rund och att höja ryggen. Han kändes riktigt fin så jag var supernöjd efter! :)
 
Eftersom jag inte har några nya bilder får det duga med några gamla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback