Torsdag 8e november

Började denna dag med att jobba fram till 16 och efter det rullade jag och Freddi bilen mot stallet i mörkret. Helt sjukt att det vänder om så plötsligt och blir svart på en gång! Men precis som Freddi skrev för några inlägg sen är vi inte dugg höstdeppiga vilket känns superskönt. Jag är själv rätt taggad på träningar och framtida tävlingar, vintern för mig blir oftast väldigt träningsfokuserad. Innan jag stod på en annläggning blev tvärtom och man fick trappa ner p.g.a underlaget och träningsmöjligheterna minskade rejält. Men med en anläggning blir det så mycket enklare att hålla hästen fullt igång med tillgång till ridhus osv.
 
Idag hade jag inte direkt någon plan på vart jag skulle rida, så det passade perfekt när Elin och Maja kom och frågade om jag vill markarbetshoppa med dem. Vi ställde fram några hinder, en rätt simpel bana med en kombination och relaterat avstånd och något enkelhinder. Hoppade inga höga höjder alls utan rullade bara över några gånger. Artie kändes till en början inte alls fram till handen, men har faktiskt lärt mig att just när det kommer till uppvärmningen har han en ganska lång startsträcka (längre än vad man tror i alla fall). Så jag red mest vidare, lite tempoväxlingar och flyttade honom och så. Efter ett tag började han släppa och blir riktigt fin och efter att ha tagit några språng blev han helt igenom i kroppen :D Tycker verkligen hästar blir så lösgjorda av hoppning, så det var väldigt kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback