Söndag

Dagar som denna är jag glad att jag har en blogg + läser massa bloggar! Inget motiverar en så mycket som bloggar tycker jag. Fina bilder, fina hästar och fin utrustning, och såklart bra beskrivningar av ridpass och andras åsikter och tankar kring ridningen. Har spenderat en och en halv timme nu i sängen med att bara läsa bloggar. 
 
Alla som följer mig på instagram (@fredrikakallstrom - följ ba följ!) vet redan att jag varit i Stockholm i helgen tillsammans med Gustav och träffat Sofie, som vi bott hos, och även Issa och Sebbe. Var riktigt roligt och kommer absolut att göras om! (Skulle lägga upp en bild från min insta men har tydligen glömt lösenordet haha)
 
Samma dag som vi åkte så smsade Linn från stallet och sa att Kala hostade väldigt mycket. Det hade hon gjort dagen innan också, men då såg hon ut som att hon satt i halsen så jag la ingen vikt på det utan red ut, då sa hon ingenting alls. Hon har ingen feber i alla fall, utan vi tror att det rör sig om en lättare halsinfektion ungefär. Tydligen är det ganska vanligt att det blir så när man flyttar unga hästar, att dom får lite nedsatt imunförsvar och jag noterade att Kala var lite snuvig redan när vi hämtade henne i Tingsryd, så det är säkert något som legat ett tag som nu brutit ut. Så typiskt nu när hon blev bra i benet.. Får se om jag skrittar/joggar lite eller om vi promenerar, för hon måste ju få röra på sig lite, annars blir livet för tråkigt. 
 
Finaste Kala
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte ovanligt att de hostar vid stallbyten o fiderststerna brukar försvinna inom en månad när de vant in sig i det nya :)

2012-11-04 @ 13:38:17
URL: http://sun69shine.devote.se
Postat av: Julia

Vad kul att du hittat en ny häst! Visst är det inspirerande att följa andra, man får så mycket tips. Ska bli kul att se er när ni kommer igång riktigt :)

2012-11-06 @ 12:40:41
URL: http://juliaawest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback