Solig torsdag

Blev lite ändrade planer med dagsplaneringen, kan dock förtälja att vädret var underbart idag igen. FRANSKAN VAR INSTÄÄÄÄLLD! Ren lycka, när jag kom ut lite småtrött på cykeln så fann jag min mamma mockandes åt hästarna dessutom. Inte illa, tar inte hjälp av henne ofta alls, trivs att mocka själv, men idag ville hon vara ute eftersom vädret var så fint. Hon ville även att jag skulle följa med på sminkkurs! 

Fick alltså bråttom och sadlade Qarlos, skrittade fram ute och klättrade lite i en backe, nyttigt för honom! Baken måste rundas på lite granna, så det gör honom gott att traska upp- och nerför. Red sedan en repris av gårdagens träning, jädrans vad fin han var! Så ridbar nu verkligen, börjar forma sig och bli "min häst", precis som jag vill ha honom. Ambitiös, känslig, mjuk och lydig. Det är min häst det, och Qarlos stämmer bra in på den mallen nuförtiden. Ska försöka filma honom ute nu någon dag, filmerna från ridhuset är så mörka.. 

Hann tyvärr inte rida Artie idag, hade sett fram emot det så var lite synd. Blir nog på lördag istället, imorgon har Malon honon :) Gick dock en liten promenad och tog med massa morötter som massäck, tryckte i honom dom längs vägen. Det gick alltså ingen nöd på honom idag, även om jag tror att han precis som jag saknar Issa <3 

Artie med sin fina matte, vi tänker på henne!


Åkte sedan på sminkkurs med mamma och hennes jobbarkompisar, körde själv ut dit, 1,5 mil, skymning, 90-väg osv. Aldrig kört varken så långt eller så fort förut, men gick toppen! Lärde mig en rejäl sotning inför 18-årsdagen, lika bra att lära sig när man har chansen. Tror den passar fint till partyfrilla och rätt outfit! Dock inte till hur jag såg ut just idag, men ändå så är jag stolt att jag gjort den stjälv ;) Gillar däremot min mer naturliga look också, får se hur det la blir!

Eller vad tycker ni?




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Snyyyggiis! ;D

2012-03-02 @ 12:40:31
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Vilken underbar bild på Isabelle och Artie.

2012-03-03 @ 22:20:09
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback