Qarlos 9 mars

Här var det fart..! Eller inte, ska sluta överösa er med massa frågor helt enkelt ;)

Träningen idag gick blandat, men mest bra. Jag känner att den var väldigt värd på så sätt att jag lärde mig mycket och fick mycket som jag ska arbeta vidare på också. Många problem löste sig, men andra har vi/jag en del kvar för att komma dit vi vill. 

Hoppade lite på ett kryss under uppvärmingen (som jag skötte själv eftersom jag bara tränar en halvtimme nu) för att få igång Qarlos energi. Funkade toppen och när Karin kom in i ridhuset så var han jättefin. Skrittade och pratade lite med henne, berättade hur det känts osv. När jag sedan skulle galoppera så funkade det inte längre, vet inte varför. 

En av mina värsta ovanor, att trycka ner händerna kom fram då när det krånglade lite. Karin satt upp något varv och visade hur jag gjorde och sedan hur jag SKULLE göra istället. Toppen med en tränare som visar så bra!! Fick jobba med det ett tag sen, blev bättre efter ett tag. Ska bara få bort den ovanan! 

Här syns det tydligt hur jag trycker ner händerna


Gjorde sedan lite mellangångarter i både galopp och trav. Galoppen funkar bra, samma sak traven. Så länge man inte gör på en diagonal! Jag har en mental spärr som säger att på diagonalen är det svårt. Hade mycket problem med travlängningarna på Vendela, det som sitter kvar. Qarlos har ju supertrav och kapacitet för iaf 9-mässig mellantrav, så det är ju himla synd att spoila. 

Det jag gör, som Karin såg, är att jag dels spänner låren men också så syns oros-rynkan mellan mina ögon, vilken skvallrar om att hela jag är totalt osäker. Så konstigt, bara på diagonalerna. Detta ger lite dubbla signaler till Qarlos, kroppen säger "LÄNG" meden huvet säger "..eller jag vet inte om det går, om vi kan". Men fick jobba med det också, mycket kvar, men ska verkligen ta tag i det där spöket. 

Red även mycket på serpentiner och det funkade toppen. Likaså mellangalopperna! Ska jobba vidare med händerna i galopp och min oro för travökningar på diagonalen. Det förstör så mycket för mig när jag tvekar, bara att ta tag i! 



Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Jag har typ en timma till Nkpg men det är ju bättre än nere i skåne:)

Jag ska vara med i utställning säkert men satsar även på att kunna rida hoppning, dressyr och en ridklass, måste bara få lite rutin först då hon aldrig har startat lokalt än. Så hård träning väntar!:)

2012-03-09 @ 17:39:59
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback