Min helg

Shit vilken heeelg! Galet hur mycket jag hunnit med, jag och min cykel har växt ihop typ, som alltid så fort snön tinar. Har nog spenderat x antal timmar på den totalt. 

I fredags red jag ut med Maja direkt efter skolan och cyklade sen till stan. Åt på McDonalds SJÄLV!! Hahahah fatta feelingen lix, forever alone. Men tog sen bussen ut till Janni och hängde med och kollade på hennes träning. Hon tränade för min och Issas tränare Karin Öman, så det var jättekul att kolla. Janni ska även starta dressyr på samma tävling som jag ska till med Bingo den 24, så jag är stolt över henne :) På kvällen så hängde vi hemma hos mig och hade jättemysigt. Tog en promenad till Ica och köpte godis. Jag rekomenderar Marabou med lakrits i! 

I lördags så gick vi på stan med vår älskade Issa som hade kommit hem från sjukhuset. Hon var inte borta så långe men vi hade ju tänkt så mycket på henne så det var riktigt kul att ses igen. Älskar vår lilla trio, har hängt ihop i typ 7 år nu. Hittade en bh på Lindex, får se om jag köper den. 250 spänn känns lite saftigt, men den passade verkligen.. Det var jättemysigt på stan iallafall och vi tog en fika. Köpte cheescake och det var sååå gott! Vi njöt i vårsolen och var allmänt glada mest hela dagen. 

Sedan tog Janni bussen hem och jag åkte med Issa hem. Hennes balklänning hade kommit och hon blev ta'me fan en gudinna med den på. Jag döör så snygg hon var i den, en sån vill jag också ha typ! Taggar till nästa år, då det är min tur att gå på bal! Vi åkte sedan ut, Qarlos fick vila för jag kände mig tömd på energi. Åkte sedan hem till Gustav och åt och såg melodifestivalen och ett avsnitt Game of Thrones. 

Idag så vaknade jag pigg (!!) 07:15 och åkte för att släppa ut småkusarna i stallä dåva. Red sedan Qarlos ett pass i tältet, gick rätt bra. Han var duktig och det känns att han orkar mycket mer nu, red i 45 min och kände mig nöjd sedan. Sopade sedan stallet eftersom det ingick i mitt jobb för dagen och jag var tillbaka hos Gustav vid 11-tiden och då var allt klart hos Qarlos.

Åt lunch hos Gustav innan jag cyklade tillbaka till stallet för att rida Bingo och ta in hästarna. Gick bra med Bingo idag, är nöjd! :) Åkte direkt till Gustavs bandymatch. I sommar har vi varit tillsammans i två år jag har har aldrig sett en enda bandymatch. Men idag kollade jag alltså tillsammans med min vän Emma, och gissa vad?! Gustav gjorde mååål. Han har aldrig gjort mål (är ju en sånhära back) och så gör han det när jag kollar! Nu vet jag hur alla ponnymammor känner när deras ungar vinner nåt, typ. Stoltaste flickvännen på plats, haha! 

Fyfan vilken fullpackad helg, som vanligt. Hinner verkligen aldrig ha tråkigt! Älskar alla som var med och gjorde den så perfekt!


Janni och Doris i fredags :)




Kommentarer
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Fullt upp ser jag!

2012-03-04 @ 19:45:06
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Sv. Förresten angående hoppträningen.. Stort tack!' blev alldeles varm i själen av dina fina ord. Hon var som sagt helt okontaktbar. Jag kan hantera henne när hon är super-pigg, hypernervös, HEL-tokig osv. Men hingsten gnäggade på henne i stort sett hela tiden, detta var första gången vi träffade på en hingst förutom när hon var åring och yngre. Så hon ville bara till honom.. Jag kände mig som en liten vante på henne.. Hon stegrade, sparkade, gjorde caprioler, pep, kastade sig - ja allt. Hon var riktigt jobbig..

2012-03-04 @ 20:06:16
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: linneaa

Fin blogg! Allt bra? Kram:)

2012-03-04 @ 21:44:39
URL: http://linneafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback