Bloggen, ponnyerna

Suttit och kollat igenom lite arkiv, grym denna bloggen var under sin storhetstid! Blev även riktigt peppad att tävla Bingo igen, ska bli så roligt att vara tillbaka på banorna igen. Ska ringa Kristina imorgon och höra när det passar att jag rider honom nu i helgen, 24 är det ju tävling i Gripen som gäller. Bingo kommer säkert att tycka att det är jättekul och jag delar hans glädje. Tänk att det är sista året på ponny nu, har bävat för 2012 sen jag började tävla 2005. Herregud, mitt 6:e år som licensierad tävlingsryttare (hade skadade hästar hela 2008)! 

Saknar även min Vendela lite grann. Min fina stärnponny som är den bussigaste och lydigaste att tävla på, gud vilken energi och vilken vilja när hon var som bäst. Hon har det bra hos sina ägare, det vet jag och det känns skönt. Men det är klart att det kommer små stunder av tillbaka-längtan efter känslan vi hade tillsammans. Klappa om henne efter en lyckad ritt, spränga en diagonal i hennes dundergalopp eller bara säga åt henne att vara tyst vid fodringen och snabbt ge henne den efterlängtade müslin ;) 





Vendela, min sista egna ponny. Och så Bingo, ponnyn som får avsluta hela min ponnykarriär i slutet av året (som det ser ut nu, man vet aldrig!) Vilka stjärnor båda två, så fina, så olika och så speciella på sitt eget vis båda två. Ett sto och en hingst, en brun och en svart, en D och en C. Mina kompanjoner båda två, massa fina bilder och minnen på dessa två. 





Blev bara lite lätt nostalgisk över en tillbakablick i denna blogg. Har inte glömt att jag lovade i frågestunden innan jul att skriva om alla mina och Vendelas starter. Ska göra det, måste bara ta tag i det.. :) 



Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Just nu har jag en bloggtävling där du kan vinna en supersnygg luva eller en ryktborste :D Kolla gärna!:)



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html

2012-03-03 @ 21:05:01
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka trevliga ponnysar! Är det ngn speciell ras på dem?

2012-03-03 @ 23:24:54
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Ebba

Åå, vilka härliga bilder! Man blir lagom sugen på sommaren ;) kram

2012-03-05 @ 10:17:00
URL: http://ebbamarialouise.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tänk om man kunde bli yngre istället för äldre och kunna tävla ponny, jag hann bara med en ponnytävling pga massa skador.

Ska du rida Bingo även på årets Connemara riks? :)Jag blev glad när det går i Norrköping i år igen!

2012-03-08 @ 17:10:43
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback