Tävlingsdagar

Jag har debuterat som speaker! Speakade hela ponnytävlingarna igår samt andra klassen idag på vår kvällsdressyr. Har hänt mycket roligt också, allra roligast var det att träffa min älskade Vendela igår! <3 

Som ni kanske minns så sålde jag henne i november efter att ha haft henne i nästan tre år, och nu hade vi inte setts sedan i januari, ett halvår sen alltså. Hon kände igen mig direkt, stannade och spetsade öronen. Hon har så uttrycksfulla ögon, kunde verkligen se på riktigt att hon var glad att se mig! Åh, den känslan, det går inte att beskriva faktiskt. Kliade henne som vanligt i pannen och hon la huvet i min famn, så hälsade vi varje dag i tre år. Hon var samma stjärna som alltid och hon och Emma red ihop 63 %. Hade nästan glömt vilken fantastisk galopp hon har! 



Jag och min stora (lilla) stjärna när det begav sig, åh nostalgi! <3








Idag så var det storhäst, där jag numera hör hemma. Startade Qarlos i LB2 och det blev en något trött ritt i framvikt. Dessutom klantade jag till mig rejält i en galoppvolt och glömde vägen, fick en mycket onödig 5:a där eftersom Qarlos kändes så fin! Fick iaf ihop till 63 % och en grön rosett, inte illa pinkat! Plockat placering i varje start nu (utom debuten i januari) och DET känns verkligen stort. Nu blir det sommarvila och break för min nya och något större stjärna! :) 



Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, du och Vendela ni var ett mycket fint ekipage. :) Skönt att hon har det så bra!

2012-06-28 @ 01:28:25
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Ebba

Vad roligt att det går bra! :) kram

2012-06-28 @ 07:44:22
URL: http://ebbamarialouise.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

Härligt att det går så bra med Q! När är det dags för LA då? Ni har ju en strålande resultatlista i Lb nu! :D

2012-06-29 @ 13:03:25
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback