Qarlos 8/6

Hej igen! Får se om Issa knåpar ihop ett litet inlägg åt er, var många som ville det förstår jag! :) 

Idag så gick det riktigt bra med Qarlos. Han inledde med att glatt komma travandes i hagen! Har aldrig hänt förut, blr alldeles varm i hjärtat. Som ni förstår så tycker jag bara mer och mer om honom för varje dag som går nu, han är så rätt för mig. Trodde aldrig att jag skulle hitta en stor häst som passade mig så fint som ponnyerna, men det lyckades jag med tack vare att jag litade på Karins omdöme, himla glad för det nu! Jätteglad att jag får chansen att ha en så fin häst!

Red på stora utebanan med Issa och Artie idag, trimmade den delen ut LB3 som jag tycker är svårast. Man kommer i galopp på en kort diagonal och ska på medellinjen bryta av till trav några steg och sedan fatta den nya galoppen. Låter enkelt, ser enkelt ut, men när jag väl rider så är det så svårt! Dels att det är rakt spår gör det svårare för mig att verkligen sätta Qarlos och få en bra i att göra avbrottet ur, sen vill han i avbrottet ramla iväg i stora travsteg och sedan kasta sig in i galopp igen. Jag har några få travsteg på rakt spår på mig att få ordning på traven, ställa om och se till att det blir rätt ny galopp. Lyckades dock helt okej idag, lite rinner han iväg. Han är ju en ambitiös häst, så när han väl vet att han ska galoppera igen sen så vill ha fatta på en gång och blir ivrig = rinner iväg ännu mer. 

Får träna mer på det, men just idag var det så bra det kan vara just idag liksom, med tanke på dagsform osv. Vi gick en promenad i skogen på 20 min igår och det var mysigt. Imorgon trimmar jag vidare, fast inte lika mycket som idag, mest känner att allt är "som det ska", sen på söndag är det dags för tävling! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback