Ponnyerna

Idag så var sista gången på en vecka som jag red Kristinas ponnyer. Nu ska jag nämligen på semester, först fyra dagar i Säffle med Gustav och sen till Eskilstuna med kompisgänget, härligt! 

Jag var alltså ute och red ponnyerna hos Kristina för första gången i måndags. Då var treåringarna aldrig suttna på ute. Vi började alltså väldigt lugnt, Kristina satt upp i gången (det har hon gjort förut på båda två) och ingen sa något, så vi tog ut dom till en liten rund hage, nästan som en sån där rundkorall. Gick runt en bit, innan jag försiktigt hoppade upp och hängde över dom. Mamma gick på ena sidan och Kristina på andra. Det gick lika bra, så jag tog försiktigt benet runt och satt i sadeln. Låg fortfarande på halsen för att inte skrämma dom, men ingen brydde sig. Så efter några varv så satte jag mig upprätt! Gick ett varv till och sedan var det slut för dagen, så duktiga! 

Sedan så har vi sucessivt ökat på lite, idag provade vi att gå ut i skogen, med mig på. Både Facett och Fly High skötte sig toppenfint! Fly High var först ut och hon fick först gå bakom mamma Smile (även mamma till Bingo, Fly High är hans lilla halvsyster). Vi provade även att trava lite för första gången. Då fick jag stå upp i lätt sits och hålla i manen, men det gick så bra så. Mycket skritt-halt-skritt tränar vi också. "Innan jag lär dom gå fram så vill jag ju kunna stanna" resonerar Kristina och det låter ju ganska smart. Facett fick göra samma sak och även hon skötte sig utmärkt. 

Evita, som är två år äldre, kunde vi släppa grimskaftet på idag så att jag kunde rida själv. Duktig tjej! Hon orkar trava lite mer än småttingarna, men hon är ovan ändå och därför tar vi det lugnt med henne också. Efter semestern så ska jag fortsätta med inridningen av ponnyerna och det ska bli roligt! Hälsar och gosar självklart med Bingo när det finns tid också, han blir jättesur när jag bara håller på med tjejerna. 

Starrhult Evita




Starrhult Facett


Hade ingen bild på Fly High, men hon är väldigt lik Bingo fast ljusare!



Kommentarer
Postat av: Bella & Malin

Hejsan så fin blogg du har! :D
kanske följa varandra via bloglovin? :)
hade varit kul om du checkade in vår blogg & kommenterade :)

2012-07-12 @ 21:03:04
URL: http://jumpinghorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback