Qarlos - söndag

Igår så gick Qarlos så himla bra i ridhuset, jag fattar inte varför jag inte rider så varje dag? Tror att det är rätt vanligt att man någonstans i bakhuvudet vet hur man rider på träning, och vet hur man ska göra för att det ska gå bra, men ändå vill kompensera upp det för att fortare komma dit man vill. Iallafall rider jag för mycket så, hjälper till för mycket och forcera uppvärmningen. Men det finns inga genvägar till en lösgjord häst. Qarlos tar 20 min på sig att bli mjuk och uppvärmd, först då kan jag kräva lite av honom. 

Igår så gav jag honom den tiden och då funkade passet toppen sedan! Red delar ur LB3, som är programmet vi ska tävla på lördag. Det funkar toppen, vissa delar är lite svagare än andra, men det har jag redan räknat med. LB3 är i svåraste laget för Qarlos fortfarande, men det ska bli kul att komma in på banan med honom ändå! 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att det går bra för Er!Hoppas det funkar även på lördag så Du hinner rida fram ordentligt. Jag vet att det tar sin lilla tid med Qarlos.Tyvärr kan jag inte titta på då, men det går säkert jättebra ändå!

Elisabet

2012-01-23 @ 12:37:56
Postat av: Elise

Kul att det går bra med Qarlos! :)



sv: Jaha, det blir nog genast bättre efter behandlingen (är det en typ av massage/akupunktur?) Kan annars rekommendera det då jag brukar köra det på Ramona och hon blir riktigt mjuk och fin i hela kroppen efter "behandlingarna"! :)



Å vad härligt ! DU gjorde ett riktigt bra jobb med henne och det kommer nog gå super för den nya ägaren! :)

2012-01-23 @ 15:42:47
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Julia

Jättefin blogg! Ska nog börja läsa den oftare:)

Kram

2012-01-23 @ 20:40:50
URL: http://juliaocornelia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du har helt rätt, det är superviktigt att rida fram ordentligt. Min ponny Shakira är dock ganska snabb att värma upp, brukar skritta dryga 10 minuter, helst vill jag ju skritta 30 minuter i skogen, men det finns inte alltid tid för det. Efter att ha skrittat brukar jag ta riktigt, riktigt mjuk trav och låta henne gå i en låg form och så. Därefter låter jag henne skritta lite och sedan börjar jag arbeta. Ibland brukar jag också värma upp i galopp och stå upp i lättsits, men det brukar inte ha någon bra inverkan så jag kör mest på rejält med skritt och lösgörande trav.



Superbra inlägg du skriver och uuuunderbar blogg ni två har! <3



kram,

Matilda - Ridsport Finland

2012-01-25 @ 18:16:24
URL: http://ridsportfinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback