Freddis hästår 2011 - del 1 av 4

JANUARI

*Bloggade på min egen blogg fkallstrom (som jag haft sen jag var såhär liten!)


*Fick åka och släppa ut Vendela själv, eftersom hon krånglade. Gav med sig efter bara några gånger och var inga problem sedan! Hon fick byta till en hörnbox och bara bo bredvid en valack och trivdes!


*Tävlade en klubbtävling i hoppning, 80 cm


*Jag och Vendela kämpade på med träningen


*Tävlade en lokal LA:1 hemma med Vendela och kom 4 av 3 placerade på 67 %


*Var på ridsportkonferens i Kungsör






*Sista januari red jag ut med Johanna och Mia


FEBRUARI

*Red lektion på storhäst och kom fram till att jag aldrig skulle bli något annat än ponnyryttare livet ut! (fast kunde ju rida Pernilles fina Chino iallafall)


*Vendela blev klippt och friserad - ordning och reda!




*Vi fortsatte att kämpa på med tränandet, börjat lossna en hel del och vi kunde börja med lite skolor och rörelser


*6 februari 2011 föddes bloggen Tävlingsduon - där jag och Issa började blogga tilsammans! 




*Jag såg ut såhär (okej, hästår var det..) 


*Jobbade på våra februari-tävlingar i häärliga -18 grader!


*Kämpade på i kylan


*Läste hästtidningar och nötte på, var på hugget med nya bloggen och fiskade inspiration


*Det var -20 när vi tog dessa bilder i februari 2011














*Vi bakade hemma hos Janni


*Ponnyn Nizze (som vi båda två + våra kompisar Johanna och Janni startade sina ridkarriärer på) fick somna in, 23 år gammal








*Jag återsåg fina Bingo igen, efter långt uppehåll på grund av all snö








*Kämpade på med Vendela i ridhuset, hon började på allvar se riktigt fin ut i kroppen










* Hittade på en massa kul med världens bästa vän och bloggkollega, under sportlovet bodde jag hos henne typ




MARS

*Mitt hår var lååångt och jag var bleeek efter vintern


* Återsåg ridhuset från Bingos rygg


*Red ut i skogen med Issa en del


*Snön började smälta så smått


*Fast vi var ändå glada att vi hade vårt älskade ridhus




*Vendela blev bara finare och finare, och jag var glad åt våren! 


*Tränade båda ponnyerna för Karin Öljemark










*Jag fyllde 17 år 25:e mars!


*Tränade på, Vendela började skritta bättre och bättre utan att takta

*Issa fick nog och klippte Vendelas ben, det behövdes hehe




*Jag och hoppryttarmaja klädde ut oss till varandra på maskeradhopppningen, jag och Vendela hoppade felfritt 70 cm




*Red Bingo






*Vädret blev bättre och bättre och vi tog dessa bilder på hela tävlingsduon för första gången




*Tävlade en lokal LA:1 i Gripen på Vendela och vann på 67%!




*Red Bingo




*Tog bort tandställningen!


*Vi invigde stora utebanan för året (Vendela gick jättedåligt haha)


*Näst sista dagen i mars var nästan all snö borta!






*Porträtt på världens finaste ponnyer




Detta var alltså det jag hann med mellan 1 januari-30 mars 2011! Gick framåt med stormsteg i ridningen, framför allt på Vendela. Började lossna med ridningen och min motivation bara steg och steg i takt med framgångarna. Bloggen gick bara uppåt den också och jag och Issa hade så himla kul med vår nya blogg! 

En fortsättning med April-Juni kommer senare! :D


Kommentarer
Postat av: Nelly

sv: Tack! Ni har också väldigt fin header :)

2012-01-04 @ 10:36:34
URL: http://litenponniii.blogg.se/
Postat av: Jorunn Lavonius

Härliga bilder!



Lade nyligen upp ett åsiktsinlägg på bloggen, skulle vara jätteglad om du ville läsa och kanske kommentera :)

2012-01-04 @ 16:18:31
URL: http://jorunnlavonius.blogg.se/
Postat av: Julia

Tänk att jag hängt med sen början av denna blogg!

2012-01-06 @ 23:35:36
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback