Onsdag

Projekt i tvåan på mitt kära samhällsprogram brukar innebära två sköna veckor där man ägnar sig åt att tex tillverka en tidning. Men denna gång så ska det skrivas en massa rapporter om hållbar utveckling. Jag är så trött på allt tjat om huruvida jorden går under eller inte, jag låter som en outbildad dagisunge, men så är det faktiskt. Skolan pumpar just nu på med all info, jag börjar känna att jag är medveten nu. Give me some space lix. Som grädde på moset är det vegetarisk lasagne idag. Det innebär att köttfärssåsen är utbytt mot tomatsås, inget mina smaklökar jublar över. Varför måste veggomat vara så vidrigt för!? 

Sanningen är att jag skrivit en mängd rapporter angående miljöproblemet, så jag vet mycket väl om alla risker med vår livsstil osv. Men det är också just därför som jag känner att jag vill lära mig något nytt också. Det är som när man rider, vem vill ägna 20 hela träningar åt att BARA göra skänkelvikningar liksom? Självklart behöver kunskap repeteras, men just nu överdriver min skola. Mamma kommer säkert läsa detta och tänka "Freddi växer upp hon också någon dag", och det gör jag säkert också. Antagligen när jag får en roligare uppgift kring miljöproblemet än att skriva ytterligare en rapport!

Efter skolan så ska jag försöka klara av fas A nere på trafikskolan. Har börjat inse att jag nog inte är klar med körningen om en månad, men teorin kan jag ju försöka boka in till min födelsedag! Somsagt har jag en bra bit kvar, men alla börjar ju på fas A, så det är bara att försöka klara av det nu så att jag kan gå vidare. Körkortet vill jag ha innan sommaren iallafall, det är det jag satsar mot. 

Har så sjukt svårt att bli bra på bild, så för det mesta slutar det med någon konstig min när jag ska ta en bild på mig själv



Vi får se vad Qarlos för hitta på idag. Red ju ut igår, så blir nog något inomhus. Ska se när ridhuset är ledigt, funderar på att vara i tältet och isf släpa fram lite bommar eller något. Bra för honom att behöva kvicka upp stegen lite och kanske korta-länga. Daniel-övningen med två långa-två korta över tre bommar var ju himla bra, dock inte som uppvärmning för min häst. Men när han börjat bli uppvärmd så vore det toppen! 

Bommar brukar dessutom ge lite mer energi och bjudning, det kan Qarlos behöva! Får snacka med Issa om det där, jag själv har ingen aaaning om avstånd och grejer. Haha, slutar säkert med att jag tar mig ett redigt dressyrpass i ridhuset och skiter i såväl tält som bommar. Är det inte ledigt i ridhuset så kommer alla trängas i tältet = dumt att lägga dit bommar. Vi får helt enkelt se var det slutar..! 




Kommentarer
Postat av: Mamma

Äh- Freddi - väx upp ngn gång :) .......fast jag förstår om du tycker att du har fått en överdos!!!!!

2012-02-08 @ 11:53:39
Postat av: Elisabet Qarlos

Jag var och gosade med Qarlos idag! Han fick lite äpplen + några i påsen.

Lycka till med teori o körning o ridning!

2012-02-08 @ 16:50:16
Postat av: Julia

Men vegmat är inte äckligt egentligen!!

2012-02-08 @ 19:33:21
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Jorunn Lavonius

Kul att få läsa om din vardag också! :)



Men vadå, veggomat är sjukt gott bara man vänjer sig ;)

2012-02-13 @ 22:18:30
URL: http://ridsportfinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback