Stada + le Qarlos

Överlevde skoldagen med livet som insats, dock har ingen dött av tristess ännu vad jag vet..? Klarade fas A på första försöket idag!! DUKTIG MED KÖRTEORIN! Nu så ska jag ligga i, försökte mig på fas B och ska repetera det mer tills nästa gång, göra något hemtest också. Tänkte försöka klara den på körskolan på måndag!

Mötte sedan upp Gustav på stan och kollade på lite kläder, köpte en kabelstickad tröja från H&M för 149 spänn, bara för att jag varit så duktig idag! Fett värt, får se om ni får se den på imorgon. Har ju det där att-bli-bra-på-bild-problemet kvar att lösa om jag ska kunna hålla måttet som "vardagsbloggare" också. Hmm, fortsättning följer. Älskar att shoppa, man blir så glad av det, känslan när ett nytt snyggt plagg intar garderoben är verkligen amazzzzing för mig!

Lyckades iallafall få Gustav att köpa en skjorta, inte ofta han köper något, speciellt inte på min rekomendation. Klassikern är när vi var och shoppade, jag höll fram en tröja och sa "denna?" Gustav skrattade och bah "Skojar du eller hahaha!?" Självklart svarade jag ja, skrattade, och hängde tillbaka tröjan. Like a boss. Men idag var jag alltså duktig och höll fram rätt kläder. Vi blev sedan rånade på ett fik, alltså en semla, en chokladboll och en varm choklad för 73 spänn. Tror dock att att det ÄR så dyrt att fika på stan. Stallcafeterian blir det nästa gång haha! 

Jag och Gustav på farmors 80-årsfirande. Tycker vi ser sådär härligt vuxna ut haha.. Ni vet, vuxna på fest; tillgjorda poser med champagneglaset i högsta hugg, herr och fru Viärettpar ;) Gulligt, om man nu får säga så om en bild på sig själv..?


Nåväl efter stan kom jag hem, jag och mamma övningskörde lite. Nu börjar det jag lärt mig sitta hyfsat, bara det att jag tappat blinkersen! Alltså jag glömmer blinka, det är ju skitfarligt. Måste få in det i hjärnan igen, i början gick det på auto, men nu så har det liksom fallit ur systemet. Jaja, backade lite runt hörn (måste träna det!) och hämtade sedan upp Issa också. 

Vi red i tältet idag, Qarlos går aldrig riktigt bra där. Han är lite för ofokuserad när det blåser och virvlar lite i duken, smäller lite i dörren osv. Han tror helt enkelt att han ska bli uppäten, märks ibland att han är ett kreatur.. Men han gick helt okej ändå, speciellt vissa stunder. Hade svårt att hitta 0-läget idag, men jag hittade min egen vikt i stigbyglarna istället - inte illa! Har ju jobbat med att sluta knipa med knäna så att jag har min vikt på fotbladen istället, nu börjar det äntligen släppa lite. Ett halvår tog det, men vem sa att ridning är lätt och går fort? ;) 

Qarlos fick tempoväxla lite på rakt spår, funkade bra. Han ilade iväg lite, men jag ville inte börja plocka med honom och tyckte inte han lyssnade riktigt på sätet. Hade samtidigt velat ha honom kvickare för skänkeln också, han var helt enkelt inte helt på hjälperna idag. Han var fullt upptagen med att fundera på om han skulle bli attackerad helt enkelt. Men jag tycker om honom ändå, han är så himla fin! På fredag så ska vi träna dressyr för Karin och det ser jag verkligen fram emot, ska bli så kul att lära sig lite mer. Helt ärligt, det är så jag känner inför träningarna nu. Ren glädje! 

Måste fixa nya ridbilder på Qarlos, här var han inte ens klippt ju!




Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, "vi ser sådär härligt vuxna ut"



Sv: Hmm i ca 4 år. Det är vanligt, det finns liksom mycket god vegetarisk mat!

2012-02-10 @ 00:40:20
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Jorunn Lavonius

Haha, på Åland är 73 kr billigt (vi har ju euro men i alla fall), du får nog betala minst 100 kr för det där om du kommer hit! ;)

2012-02-13 @ 22:22:53
URL: http://ridsportfinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback