10/4

Gick bra idag också med Qarlos, hade tänkt bara ta det lugnt och köra basic med övergångar och så. Men det är ju alltid då när man tänkt det som allt det svåra kommer av sig självt och bara funkar istället. Så vi hade jättekul och gled runt ridhuset i sväv-trav med perfekt stöd i handen. Såå härligt! 

Skrittade först på en fyrkant, som jag skrev om i nåt inlägg tidigare idag. Travade lite likadant och gjorde sedan övergångar till skritt. Noga med att travstegen innan lvergången blev korta och höga, så att han verkligen hade med sig bakbenen i själva övergången. Fortsatte sedan att trava och sitta ner lite grann i en fyrkant. Fick verkligen tänka på att inte använda innerhanden. Funkade till slut bra ändå faktiskt, kändes kul att kunna forma hela sidan med "bara" skänkeln och inte handen liksom. 

Galopperade i en större fyrkant där jag tog tillbaka på kortsidan och längde på långsidan, på så sätt kunde jag tänja gränserna lite mer på kortsidan och verkligen sätta honom. Gick toppen, framförallt i vänstervarv. Det är för att jag är starkare själv i min högra sida, så där kan jag verkligen stötta med ytterhjälperna allt som behövs. Får träna upp min vänstra sida så att Qarlos högergalopp kan bli lika fin! :) 

Qarlos idag innan passet. En gammal lärare till mig kom och berömde honom så mycket för att han var så fin och rörde sig så bra och var trevlig. Jag kan aldrig annat än hålla med när folk berömmer Qarlos, jag är själv faktiskt riktigt stolt över honom och hans utveckling.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Roligt att se Er igen på bloggen. Roligt att det går så bra.

2012-04-10 @ 22:04:21
Postat av: Ebba

Vad kul att du bloggar igen, har saknat att läsa om hur det går för er! :) lycka till på tävlingen i helgen, ni är så fina tillsammans :) kram

2012-04-10 @ 22:53:41
URL: http://ebbamarialouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback