Freddis söndag

Härligt med en massa respons ni gett oss på senaste! Jag ska svara på alla kommentarer när jag hinner, "trevliga svar" var det ju jag ville ha, så då får jag se till att hinna ge några själv också! Ni är så härliga kära läsare, man blir lite varm i hjärtat över vilken trevlig skara jag och Issa samlat på oss.

Kan berätta att min dag kan bli en aning ihop-pressad i början. Bingo kommer in klockan tio för att bli lite motionerad. Han har gått jättebra nu har Kristina sagt, så det ska bli roligt att rida honom igen. Ska nog rida honom på onsdag också, och på lördag så ska vi ju tävla! 

Bingo på connemara SM, fasan vad fin han var denna tävling!




Tänkte försöka rida Vendela och Qarlos också. Mamma och jag tog nämligen en roadtrip igår, och en riktigt lyckad sådan så jag är gladare än gladast! Kom hem vid halv sju och mockade och fixade åt båda två. Issa var kvar och frågade om jag ville hänga med hem till henne eftersom hennes mamma lagat massa god kinamat. Hade egentligen tänkt rida Qarlos, men kunde bara inte tacka nej till ett sånt mat-erbjudande! 

Han är ändå 5 år och mår bra av att vila två dagar i veckan, så det gör honom inget. Vendela fick också lov att klara sig, hon ska få sin motion idag istället. Får hoppas att hon är nådig, Trolldals drottning som hon är. Självutnämnd dessutom, haha. Hon får nog vara inne, någon har viskat i mitt öra att hennes majestät tycker att det är sådär att bli blöt om benen genom att plaska runt på en ridbana..



Totalt sett ska jag alltså idag rida en C-ponny, en D-ponny och en häst. En hingst, ett sto och en valack. Lite kul, snacka om att jag får mycket att lägga på erfarenhets-kontot just nu! Viktigt dessutom att lära sig ställa om fort också. Kör jag Bingo-ridningen på Vendela så flyger hon i taket till exempel. Vendela måste dessutom göras lång och låg eftersom hon vill bli kort och hög medan Qarlos är hennes raka motsats. Han vill bli lång och låg istället, så det får han ju inte. 

Hästar alltså, konstigt egentligen. Hela tiden ska man jobba med det dom har svårt för. "Outside the box" som Karin Öman kallar det. Gäller att inte stå still i utvecklingen, nej här ska vi allt framåt! 

Uppdaterar er nog senare ikväll folks, nu vet ni vad jag har för mig iallafall :)



Kommentarer
Postat av: Elise

sv: ja :D GRYYYYMT TAGGAD!!!! nu ska vi ha REVANSCH!! ♥

2011-09-25 @ 20:50:45
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback