Red Bingo igår

Igår så chansade jag och mamma och åkte ut till Bingo! Kristina var i stallet och skötte om ponnyerna (hon har ju sisådär en 10 eller så ;D) och blev jätteglad att se oss. Hon ville gärna ha hjälp att rida Bingo, så det gjorde jag. 

Red honom i en av hagarna där det är klippt som en fyrkant till ridbana liksom. Lite knöligt här och var, men det är super eftersom Bingo tvingas balansera sig väldigt mycket själv i galoppen. Idag var han rätt jobbig kan jag berätta. Jobbade mest i galopp eftersom det var den som krånglade mest. Bruno Mars "The Lazy Song" malde i huvet på mig, för ungefär så kändes Bingo. 

Nu när jag vet att han är 100 % frisk så blir jag skapligt arg när han inte vill samarbeta. Och idag vad han lat och ville inte gå framåt av sig själv det minsta, utan bara springa i nerförsbacke. Hade inga sporrar heller, och hopstövlarna eftersom min dragkedja på dressyrstövlarna pajade igår.. 

Han slog en hel del mot både skänkel och spö idag, den fulingen! Ibland så kände man hur har laddade inför ett hörn och sedan sparkade bakut i hörnet för att slippa sätta sig på baken och jobba. Hittade tillslut en lite ledigare form där det var svårade för honom att få ner huvet och sparka och sura. 

Blev dock lite bättre mot slutet, men han sket totalt i mina försök till skänkelvikningar, haha. Han var trött på mig helt enkelt, och jag var lite trött på honom också. Jag vet hur han kan gå och nöjer mig verkligen inte med lite bakut-hopp och sega travsteg. 

Använt spöet för att förstärka innerskänkeln och Bingo blev såhäääär glad! Ni får ha överseende med sitsen idag, det GÅR inte att se snygg ut när hästen gör såhär stup i kvarten:






















Kommentarer
Postat av: kristina

Kan meddela att i dag har han jagat sin fiende Dylan halva dagen i galopp fram och tillbaka efter staketet - inte trött då minsann! (Men rätt urlakad när han kom in)

2011-09-09 @ 19:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback