Lär er stega

En förutsättning för att kunna mäta upp avstånd är ju att lära sig stega. Jag tror inte jag kunde stega ordentligt, eller i alla fall litade på min egen stegning, förrän till i vintras/våras. En tips på hur man kan lära sig är att mäta upp en sträcka, t.ex. 10 m och sedan gå den med 10 jämna steg.

I vårt stall satte de upp ca 10 koner med 1 meters mellanrum i stallet (det var på ridskolesidan under någon teorivecka). Så där stegade jag och Freddi varje gång vi gick förbi och tillslut lärde jag mig hur långt varje steg skulle vara. Sedan dess har det suttit kvar så det är ju bra! :D

Gammal bild från en tävling 2009






Kommentarer
Postat av: Julia

Mycket bra sätt att lära sig det på :)

2011-09-17 @ 20:39:26
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback