Kan någon förklara

Varför i hela friden väljer man att på tävling rida fram med vita lindor? Visst, det ÄR skitsnyggt, ingen tvekan om saken. Jag har själv övervägt att ha lindorna på några gånger, men alltid ångrat mig. Det är ju bara ett orosmoment sedan. Jätteofta ser jag ryttare som gör halt utanför banan för att ropa på en förälder som ska komma och ta av lindorna innan start. Rösten stegras mer och mer, när föräldern inte hör så blir det panik. 

Lindorna måste ju av innan start, punkt slut. Och tar man av dom precis innan så betyder det ju att man måste stå stilla ett tag precis innan medan som tas av, och what's the point!? Jag kanske är trög i skallen nu, men jag har så svårt att se meningen med att ha lindorna på. Skydd tycker jag är en helt annan sak eftersom dom lätt bara tas av med kardborre. Mycket snabbt och smidigt, men jag väljer ändå bort att rida fram med skydd också. Vill minska orosmomentet så mycket så möjligt för Vendela, hon brukar bli orolig om hon får stå still för länge innan start, laddar upp för mycket. 

På prisutdelning däremot, där går lindorna hem alla gånger! Supersnyggt, även om jag väljer skydden eftersom det är smidigare :D

Innan prisutdelning




Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har tänkt på det säkert tusen gånger! Jag skulle aldrig rida med lindor, det är ju bara slöseri med tid om du frågar mig. Skydd kommer jag använda när jag börjar tävla, kommer ta ett tag... För min häst stryker sig. Såna skydd som du har vill jag köpa, haha, tycker dom är extremt snygga, passar bra istället för lindor! :)

2011-09-10 @ 22:17:27
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Julia

Agree!

2011-09-11 @ 00:57:16
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Katrine

Håller faktiskt inte med dig på den punkten. Personligen älskar jag att hålla på att fixa och dona inför tävlingen, för mig hör lindningen till på framridningen. Jag blir liksom extra taggad av att kolla mig i spegeln och känna att allt är prydligt, då är jag redo! Dock händer det ibland att skydden hamnar på istället om jag inte har gott om tid.



Sen förstår jag vad du menar med att linda av innan banan osv. har hänt mig.. Men jag försöker alltid vara nogrann med att ta av dem 10 minuter innan jag ska in och sedan rida sista varven på framridningen och sedan vidare upp till collect. Men alla är vi olika ;P Kram

2011-09-11 @ 03:07:26
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

När jag hade Dandy var jag så himla nojig och vågade nästan aldrig rida på en ridbana utan lindor och boots.. Fick ju för mig att han skulle få den ena kotledsinflamationen efter den andra om jag skulle rida dressyr utan lindor en gång.. Så inför första klassen lindade jag alltid hemma innan vi åkte, men eftersom han var så jobbig och hingstig att hålla på med på tävlingsplatsen så blev jag så illa tvungen att rida med skydd till andra klassen..! Behöver jag ens säga att jag knappt vågade rida på framridnignen? ;)

Nu har jag dock coolat ner mig, även om jag tycker att lindningen hör till på något sätt. Och jag lindar ju ALLTID hemma, så varför inte göra det på tävling?! Har som princip att alltid ta av allting när den som är två före mig börjar sitt program :)

2011-09-12 @ 21:29:48
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag håller med dig!

Det har hänt vissa gånger att jag har glömt skydden hemma, och då åker lindorna på! :P



Dock är det väldigt snyggt med lindor tycker jag, men det är väldigt krångligt! Sen kanske man glömmer ta med sig ett extra 4-pack och då har man ju smutsiga lindor till prisutdelningen om det blir någon sådan... Ne! Skydd är det bästa!! :D



Kram

2011-09-14 @ 10:42:39
URL: http://fridacelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback