Gårdagens ridpass på Artie

Red som planerat bommar på stora utebanan igår. Jag och Maja satte upp två små hinder med tre galoppbommar innan och red som en åttvolt över. Bommarna innan hjälper till att aktivera galoppen och få Artie kvick (som jag alltid tjatar om att jag behöver träna på).

Vi hade hindrena på ungefär 50 cm, men Artie som tycker det är så kul att hoppa rusade igenom serien lite för fort. Hela syftet försvann alltså så jag höjde upp hindrena till kanske 90 cm, så han skulle bromsas upp mer automatiskt. Jag tyckte fortfarande det egentligen var lite för lågt för att han hinderna verkligen skulle bromsa mer, men ville inte höja för mycket eftersom vi tävlade i söndags. Det hjälpte i alla fall mer, så han inte sprang ifrån arbetet.

Jag tyckte i alla fall Artie var fin och arbetade på bra. Han är så snäll fina killen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback