Fina, underbara Artie!

Som jag skrev tidigare idag hade jag träning för Karin med gruppen i eftermiddag. Vi var bara fyra stycken som var med, så det var rätt skönt. Det var ingen speciell övning idag, utan det var mest induviduell ridning med hjälp från Karin. Man skulle alltså lägga upp passet efter vad man själv kände att man behövde träna på.

Jag började med att rida fram Artie låg och med långa steg. Lät honom verkligen höja ryggen och jobba med baken, flyttade honom osv. Red även i lätt sits med mycket stöd handen för att få honom riktigt rund och fin. Höll alltså ett stadigt stöd och ändrade steglängden några steg.

På senare tid har jag jobbat med att få Artie låg och länga ut sina steg, efter att vi för några månader sedan jobbat mycket med att korta upp honom. Nu är han fin i båda delarna så det börjar bli dags att sätta ihop det till ett. Alltså kunna reglera honom lite hela tiden. Jobbade alltså på det idag - och han var så fin!

Det känns verkligen som om vi börjar hitta varandra nu. Även när jag krävde mer och tog upp honom i formen var han helt avspänd och jobbade på fint med baken och ryggen. Galoppen som är vår svårighet gick också toppen. Även om han går något bättre i traven så vet jag hur jag ska rida i galoppen nu för att få fram det jag vill. Det är så kul när man känner att vi går framåt hela tiden och utvecklas tillsammans :D

Artie med låg form och långa steg


Korta och höga steg




Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Härligt när det går så bra :D Ni utvecklas hela tiden ju :D Så grymt duktiga är ni :D

2011-09-18 @ 18:56:42
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback