En vardag i Fredrika Källströms liv

06:45
Alarmet ringer och jag undrar varför jag inte gick och la mig tidigare

ca 07:00 (dock alldeles för ofta lite senare än så..) 
Går upp, trött och lagom vacker möter jag min spegelbild och börjar göra något åt den 

ca 08.20
Anländer till skolan, onsdagar och fredagar i sällskap av min kära bloggkollega!

Fram till 15.45 (må, ti to) eller 13.00 (on, fre)
I skolan, tvåan på gymnasiet inriktning samhäll-samhäll. Virrar från den ena lektionen till den andra, hoppas på god lunch typ. Gillar skolmaten så blir sällan besviken! :D 

Beroende på när jag slutar så kommer jag sedan hem
Brukar äta lite, kanske svara på någon kommentar. Ta det lugnt hemma i 30-40 min kanske. Ibland så äter och och Issa tillsammans innan vi cyklar ut och på onsdagarna så brukar jag och Gustav gå hem till honom och äta innan jag cyklar hem och vidare mot stallet, olike beroende på dag och tid! 9/10 gånger cyklar jag och Issa ut tillsammans iallafall :)

Mockar
Vi mockar i princip alltid innan vi rider, skönast så. Kan man bara åka hem när man fixat klart allt med hästarna efter ridpasset 

Fixar häst och rider
Vad jag gör beror ju också på 

Brukar vara hemma någonstans mellan 18.30-20.00
Äter kvällsmat, oftast själv eftersom familjen redan ätit och kollar på TV eller så. Ibland äter jag hos Issa, hennes mamma lagar så god mat :D Isf brukar jag hänga där till typ halv 10. 

Duschar
Mitt intresse bringar en lukt som icke-hästintresserade i skolan sällan upplever som särskilt väldoftande. Gäller att fräscha till sig!

Pluggar/bloggar
Lite för mycket av det roliga brukar det bli, fast oftast så gör jag det jag ska i skolan. Så det så ;) Brukar sen lägga mig i sängen med datorn och fixa runt. Ja, gör det som man för det mesta gör framför datorn liksom; bloggar, facebook, konverserar, jaa :) 

Ca 23.30 (för seeeeeent) släcker

Detta var lite av min vardag rent allmänt, joggar ibland också även om det var två veckor sen nu. Så jobbigt när det är mörkt. Trivs väldigt bra med min vardag faktiskt, träffar mycket människor och umgås. Rör på mig varje dag i och med cykelturerna + stallet och sådär! :) 

Lite intressant även hur det switchar någonstan hemma, hur jag går från skolfreddi till stallfreddi när jag drar på mig ridbyxorna! Tror det är många hästmänniskor som har det så, man har lite grann av ett dubbel-liv, ett med och ett utan hästar. Roligt och även dubbelt så givande som för dom som bara har det ena tror jag :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback