Dagens planer

Idag så känner jag mig bättre än vad jag gjort på ett tag, så tänkte jobba lite i skritt med Vendela. Hon har ju fått ett break nu ett tag när jag varit dålig. Svårt att veta vad jag ska göra med henne nu fram till veterinärtiden. Vad som är bäst för hennes knä liksom. Att röra på sig ökar ju cirkulationen, så det tycker jag är ett alternativ. 

Det värsta är att Vendela är rejält trött på sitt sjukliv. Hon fattar ju inte att hon har ont i benet och det är därför hon inte får göra något. Hon har en massa överskottsenergi när jag rider och hon blir ju inte direkt trott av att skritta lite, så det är svårt att göra henne nöjd. Bara att göra mitt bästa och se vad som händer! :)





Kommentarer
Postat av: Matilda

Är lite efter känner jag, vad har hänt med hennes knä?



Sv; Ja det är jag som har fotat, tack så mycket :)

2011-09-15 @ 19:17:37
URL: http://quarnstrom.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

sv: Haha ja men det är omöjligt, på riktigt!!! Vi diskuterade det häromdagen och då sa en av de duktigare ryttarna på v-by att det berodde på att Dandy inte gick fram ordentligt. Aa fast nä! Jag kan ju inte rida i skänkelvikning på välutbildade Royne och inte på extremfina Qui! Det GÅR bara inte! haha!



Åh tack desamma ;D

2011-09-15 @ 22:10:00
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

sv: haha ja det där känner jag igen! Och nu på stor häst är det ju ännu svårare, för samtidigt som jag ska klara av koordinationen så ska jag kunna hålla balansen OCH sitta i traven! Det säger ju sig självt att det är omöjligt! :P

2011-09-15 @ 22:39:29
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: kristina

Prova lite NH - hjärngympa, jobb och träning som ex "de sju lekarna" - googla på det så får du beskrivning. Även på youtube, Pat Parelli. Kan faktiskt vara riktigt kul som omväxling!

2011-09-15 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback