Dag 2 Skästa Ridcenter

Andra dagen fortsatte träningen ungefär där vart första dagens träning slutade. Vi fick komma på samma linje som var lite klurig dag ett, men som uppvärmning denna gång. Fördelen med att träna två dagar i rad är just att kunna fortsätta arbeta på första dagens utmaningar istället för att ha ett uppehåll emellan och kanske tappa en del. Artie var i alla fall fin från början, även om han kändes lite mer matt än dagen innan. Han fick ju jobba rätt hårt så det var inte så konstigt att man märkte av det.

Huvudgrejen jag och Artie fick jobba med var att få igång och aktivera hans galopp. Har skrivit det huundra gånger här på bloggen känns det som, haha, men det är helt enkelt det vi behöver arbeta mest med! Det jag gjorde för att verkligen få igång aktiviteten i bakbenen var att sätta upp en riktigt bra galopp en långsida innan första hindret för att sedan kunna sätta mig och med "åka" med. Så hade jag liksom en galopp att kunna ta och arbeta ifrån istället för att han kortar upp och segar sig.

Vi fick hoppa en bana på 120-130 där Artie var såå himla fin! Om jag bara har den där aktiva galoppen går det hur bra som helst. Allt flöt på super så det var riktigt kul!

Sammanfattningsvis var det en grymt nyttig helg som jag har fått ut massor av. Både träningarna och teorin har gett mig mycket och det känns som om vi har kommit vidare ett steg till i vår utveckling tillsammans. Känner mig riktigt inspirerad och motiverad att tränar och tävla i höst :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback