Borstning och klippning

Eftersom Artie fick vila idag ägnade jag lite mer tid åt borstningen. Tycker det är riktigt mysigt att bara umgås med hästen och ha kvalitétstid tillsammans. Vanligtvis brukar det bli en relativt snabb bortning i veckorna för att man ska hinna med allt som ska göras och då får man inte så mycker "mystid".

Trimmade även manen lite grann eftersom jag klippte av några centimeter här om dagen. Brukar alltid bli bäst om man småfixar lite med den några dagar efter. Sedan fick hovskägget saxen på sig, även om det inte var jättelångt. Men själv tycker jag det är viktigt att hålla efter på man, svans och hovskägg. Hela helhetsintrycket ändras om man har en välvårdad häst ;D

Artie med låång man


Artie med kort och välvårdad man (fast det blåser på bilden, så det var inget bra exempel :( )




Kommentarer
Postat av: Louise Kruse

Fina ni är :) Kul att det går så bra - hoppas du får roligt på kursen hos Louise - du får hälsa! Om du vet någon som är intresserad av en häst har jag en jättefin och käck treåring till salu. Den påminner faktiskt om Artie i sitt temperament. Den är inriden och hoppad lite småhinder. Bra stam .e Jaguar Mail. Ha det bra. Mvh Louise

2011-09-14 @ 22:19:14
Postat av: adina

s: å, tack! vad glad jag blir

jätte fin blogg ni också :)

2011-09-15 @ 07:15:23
URL: http://adinarebecka.blogg.se/
Postat av: Tilde

Fina ni är tillsammans! :)

2011-09-15 @ 22:21:31
URL: http://empirebroline.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback