Bästa Bingo

Igår så handlade det mest om Bingo, han var stjärnan. Jag hjälpte till en aning själv då såklart, men han kändes verkligen kanonfin. Kristinas första kommentar var "Hmm, jag vet ju att du inte gillar att byta saker.. Men jag har bytt ut allt!" 

Haha, jag fick rida i hans gamla Prestige-sadel (Lucky Dressage heter den, kunde lika gärna hetat Freddis Dressage Lucky istället, för jag älskar den verkligen!) Och han fick ha det tredelade bettet och en engelsk nosgrimma utan aachen-rem. Och gissa vad? Han funkade så toppenbra på detta!

Dels så kommer jag åt honom mycket bättre i denna sadel. Det är ju en ponnymodell och dom har verkligen lyckats anpassa den så att man hamnar nära med underskänkeln även fast den inte ligger i ultimat läge. Dom flesta ponnydressyrryttarna är ju faktiskt rätt långa på sina ponnyer, precis som jag. Så det är ju bara toppen med en sadel som kan funka ändå. 

Bingo kan ju egentligen inte "ha" denna sadel, men alternativet var längre sporrar på träning osv. Så Kristinas åsikt är att han inte tar skada av att gå med den sadeln 40 minuter varje vecka när jag ska rida. Han har ju andra sadlar resten av dagarna. 

I våras när jag red på detta träns så kändes han så himla avknäppt. Gapade, vek in nacken och gav 0 % stöd. Idag var stödet där, samtidigt som han var superlydig, precis som han var då. Det tredelade ger lite skarpare verkan på honom känns det som, han tjafsar inte om vi ska stanna eller inte, utan gör jag en förhållning för halt så tvärstannar han lika lydigt som Vendela. Helt ärligt så trodde jag förra året att det skulle vara omöjligt att uppnå p Bingo. Men där ser man! 

Såhär ser en riktigt lydig Bingo ut - jag tar inte ens i tyglarna och han tvärstannar. Teamwork!




Kommentarer
Postat av: Julia

Så fint :)

2011-09-05 @ 15:26:29
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad kul :D Han är så fin, SV: jajamemsan dom är ju faktiskt halvsyskon-därför dom är så snygga ;) haha!

Tack så jättemkt, ja håll alla tummar du har!! Haha nej det förstår jag, men när hon är igång igen är jag heelt övertygad om att ni kommer fortsätta rakt uppåt! :D



2011-09-05 @ 19:24:41
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så härligt! :D



Teamwork!

2011-09-06 @ 20:22:38
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback