Vendela igår och idag

Igår så red jag ett himla bra pass på Vendela i ridhuset, så nöjd med henne. Var lite mör i kroppen själv, eftersom jag tränat både Bingo och Qarlos innan. Men det gick an med min prinsessa, hon tyckte det var roligt att få göra något igen efter vaccineringen i torsdags. Tanken var att jag skulle ta det lugnt, men på Vendela har jag en tendens till att inte kunna hålla mig. Hon är ju så arbetsvillig! 

Red med tygelbrygga för att tvingas hålla ihop mina händer. Fy tusan vad det är svårt! CD tyckte det var lite konstigt, hon är ju van vid att jag rider på ett sätt nu liksom. Men hon jobbade på bra ändå, även om jag fick övertyga hennes oroliga själ med lite extra beröm ibland. Fick till så himla bra galopparbete på henne igår, kom verkligen intill med benen och nu när jag inte kunde fuska med handen så fick jag verkligen jobba för att få henne runt skänkeln. Riktigt bra och nyttigt, jättekul! Känner mig riktigt motiverad till att fortsätta detta arbete med mina händer!





Idag så red vi ut en sväng med Issa och Maja. Hösten är här nu med kyla och mörker, men det gick ändå. Vendela var lite pigg, men det är hon ju ute och särskilt på hösten.. ;) Hon skötte sig riktigt bra idag, så jag är så nöjd så. Får se vad jag hittar på med henne imorgon! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

varför har du tagit bort ett inlägg :O alltså det där du skrev om Karin Öljemark och kritik ;O

2011-10-26 @ 07:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback